5 ZDROWYCH OLEJÓW SPOŻYWCZYCH …

5 ZDROWYCH OLEJÓW SPOŻYWCZYCH …

5 ZDROWYCH OLEJÓW SPOŻYWCZYCH … 1550 650 FitNow - treningi personalne


3. Olej sezamowy; Olej sezamowy charakteryzuje się przede wszystkim specyficznym smakiem, który jest zdecydowanie różny od wszystkich innych olejów spożywczych. Występuje w jasnych i ciemnych odmianach, równie zdrowych, lecz zupełnie innych w smaku. Lekki olej sezamowy jest bardziej subtelny i może być stosowany do smażenia, a ciemna wersja wykonana jest z prażonych ziaren sezamu i częściej stosowana dla urozmaicenia smaku. Ciemny olej sezamowy doskonale harmonizuje się z kuchnią azjatycką, a także dodaje niepowtarzalną nutkę orzechowego smaku do każdego dania z kurczaka. Wszystkie rodzaje oleju sezamowego oferują doskonały profit zdrowych tłuszczów, w tym tych jednonienasyconych i wielonienasyconych. Tylko niewielka część tłuszczów w oleju sezamowym to tłuszcze nasycone, co czyni go idealnym dla wszystkich ludzi, którzy mają problemy z chorobami serca. Olej sezamowy jest także pierwszorzędnym źródłem witaminy E, która wspomaga zdrowie przez zwalczanie wolnych rodników.
Każdy, kto kiedykolwiek zapomniał o odłożonej gdzieś butelce oleju sezamowego wie, że może on z powodzeniem przetrwać próbę. Jeśli w twoim przypadku są to lata, możesz rozważyć użycie go jako oleju do masażu, co w Indiach stosuje się już od tysięcy lat.


4. Olej z pestek winogron; Pestki winogron są jedną z pozostałości po procesie produkcji wina. Chociaż olej tłoczony z pestek winogron nie posiada takiego bukietu ani smaku jak wino, nadal pozostaje wszechstronnym tłuszczem w zdrowej diecie.
Olej z pestek winogron ma wyższą temperaturę spalania niż wiele innych olejów, więc jest doskonały do smażenia i do potraw, które wymagają przetworzenia w wyższych temperaturach. Jego lekki, neutralny smak czyni go idealnym do babeczek, ciast i wypieków. Pochłania także inne smaki, dzięki czemu jest świetny do łączenia z czosnkiem, ziołami i innymi produktami. Olej z pestek winogron zawiera witaminę E w ilości dwukrotnie większej niż oliwa z oliwek. Posiada również wysoki poziom kwasów tłuszczowych i jak wszystkie oleje roślinne nie zawiera cholesterolu, więc możesz smażyć na nim spokojnie.


5. Olej z awokado; W ostatnich latach szczególnie doceniono zalety awokado, jako źródło wielu składników odżywczych i zdrowych tłuszczów. Szczególnie pomocne w zwalczaniu chorób serca i nadciśnienia.
Olej z awokado ma doskonałą zawartość kwasów tłuszczowych, bo aż w 70% składa się z jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, 12% kwasów omega-6 i tylko 12% nasyconych kwasów tłuszczowych. To sprawia, że jest świetnym rozwiązaniem dla osób, którym brakuje w diecie kwasów omega i jednocześnie chcą obniżyć ilość nasyconych kwasów tłuszczowych. Olej ten ma niezwykle wysoką temperaturę spalania, więc doskonale sprawdza się w potrawach przygotowywanych w wysokiej temperaturze.
Za pierwszym razem możesz mieć problem z odróżnieniem smaku oleju z awokado z wysokiej klasy oliwą z oliwek. Oba produkty mają subtelny, orzechowy smak i żółto-zielony kolor. Lecz lekki smak oleju z awokado z pewnością zostanie przez ciebie doceniony, gdy dodasz go do mięsa, sosu czy dressingu do sałatek.
Smacznego…