7 OZNAK, ŻE JESTEŚ W KIEPSKIEJ FORMIE

... i jak to naprawić

środa, 30 Styczeń 2019

„Nic nie jest wieczne. Wszystko się zmienia. Wszystko się rozpada”.
Czy to stwierdzenie sprawia, że czujesz się lepiej z tym dziwnym strzykaniem w ramionach, kiedy przewracasz się w łóżku? Pewnie nie, bo nawet jeśli atrofia to jedyna pewna rzecz i wszystko, co znasz, kiedyś obróci się w pył, trudno zaakceptować fakt, że sylwetka, która była kiedyś prawie idealna, nagle zaczyna się zmieniać.

Jeśli zaczynasz odczuwać pobolewanie, które przychodzi wraz z wiekiem i doświadczeniem, oto jak rozwiązać ten problem.

1.Krzywisz się, gdy unosisz ręce nad głowę

Nie rozciągałeś się dziś rano? Niezbyt dobrze spałeś? Niezależnie od tego, jaką masz wymówkę, jeśli twoje ramiona zaczynają protestować, gdy unosisz ręce nad głowę, gdzieś na linii zaczyna rozwijać się brak równowagi – rozwiąż ten problem, żebyś nigdy nie musiał korzystać z pomocy, ładując swój bagaż podręczny na górne półki.

Rozwiązanie: Zacznij od spędzania więcej czasu z rękami nad głową. Wypróbuj pompki indyjskie, które zapewniają bezpieczny i skuteczny sposób na opanowanie unoszenia wysoko rąk, a jednocześnie pozwalają pracować nad mobilnością stawów ramiennych – odepchnij się w górę, a następnie utrzymaj ręce i stopy nieruchomo, unosząc biodra w stronę sufitu i uzyskując pozycję odwróconej litery V (asana przypominająca „Psa z głową w dół”). Powtórz 3-5 razy i wykonaj kilka serii.

2.Podczas przysiadu twoje stopy nie chcą zostać na podłodze

Spróbuj teraz: jeśli nie możesz obniżyć się do przysiadu – klatka piersiowa do przodu, plecy proste, biodra poniżej linii kolan (pięty nie mogą się unosić, a kolana kołysać jak u nowonarodzonej gazeli) — twoja elastyczność została zniszczona przez zbyt długie siedzenie. Jeszcze kilka lat i wstając z kanapy będziesz skrzypiał jak stare drzwi.

Rozwiązanie: Przysiad z kettlem lub hantlem (Goble squat) pomoże ci przyjąć pozycję, dodając obciążenie, które ściągnie cię do odpowiedniej pozycji. Chwyć jeden koniec hantla –albo chociaż torbę wypakowaną kilkoma książkami – i obniż się do przysiadu najbardziej jak to możliwe. Jeśli twoje pięty nadal się unoszą, umieść je na małych talerzach obciążeniowych.

3.Musisz mieć więcej niż jedną poduszkę, żeby zasnąć.

Oczywiście, oczywiście, każdy mężczyzna przechodzi pewną fazę – po etapie spania płasko, gdy ma 20 lat – zaczyna gromadzić poduszki jakby dekorował pałac w Maroku i każdego kaca przesypia na stosie poduszek, który rozmiarem i miękkością przypomina piankowego stwora z „Pogromców Duchów”. Ale pamiętaj, że jeśli potrzebujesz więcej niż jednej poduszki, by zasnąć, coś nie gra.

Rozwiązanie: Brak równowagi w którejkolwiek części ciała może wpływać na postawę i sen – więc regularnie pracuj nad mobilnością albo korzystaj z piankowego rollera. Powinieneś rolować plecy na obszarze piersiowo-lędźwiowym (ręce skrzyżowane na klatce piersiowej), oraz rolować mięśnie dwugłowe, czworogłowe ud i łydki przynajmniej dwa razy w tygodniu, przez 60 sekund na każdą wspomnianą część ciała.