ZNACZENIE WŁAŚCIWEGO NAWODNIENIA…

ZNACZENIE WŁAŚCIWEGO NAWODNIENIA…

ZNACZENIE WŁAŚCIWEGO NAWODNIENIA… 302 451 FitNow - treningi personalne

Jeśli chodzi o napoje dla sportowców, lepiej omijać napoje słodzone i trzymać się np; wody kokosowej. Napoje sportowe są pomocne dla sportowców, którzy dużo się pocą i potrzebują naprawdę szybkiego nawodnienia, by mogli ponownie ćwiczyć już w ciągu następnych 12 godzin. Dla większości ludzi aktywnych, którzy nie ćwiczą już więcej tego samego dnia, większość płynów i elektrolitów może być zastąpiona zdrową, zbilansowaną dietą i zwykłą wodą.

Kiedy pić? By nawodnić się przed treningiem, celem powinno być 35-50ml na kg masy ciała. Oznacza to, że biegacz ważący 70kg powinien wypić 2,5 – 3,5 litrów na co najmniej 4 godziny przed treningiem. Im bliżej treningu, tym mniej należy pić, by nie mieć brzucha wypełnionego wodą rozpoczynając bieg. Jeśli biegasz rano, liczba ta zmniejszy się, ze względu na brak czasu na picie.
Dla biegów trwających 45-60 minut w cieplejszych temperaturach, powinieneś również zaplanować nawodnienie podczas biegu. Naukowcy sugerują by pić, gdy czujesz się spragniony. Pragnienie bierze się głównie z niedoboru sodu we krwi. Wiele poważnych schorzeń, jak niewydolność wątroby czy nerek, związane są z tym zjawiskiem, które następuje gdy ktoś pije tyle wody, że rozprowadzając elektrolity po organizmie, skutecznie rozcieńcza stężenie sodu we krwi. Dlatego lepiej jest pić gdy czujesz, że tego potrzebujesz, niż zmuszać się do picia w trakcie biegu.

Po biegu… Po biegu, skup się na powrocie do równowagi, ponieważ nie da się pozostać całkowicie nawodnionym podczas długiego biegu. Po treningu, celem jest w pełni uzupełnić wszystkie utracone płyny. Zaleca się pić często przez 12 do 24 godzin po długim lub ciężkim treningu.
To jest czas, by spojrzeć wstecz na średnią ilość potu, który tracisz w czasie biegu i wypić tyle, ile jest konieczne by uzupełnić zapasy płynów. Po zważeniu się przed i po biegu, powinieneś być w stanie oprzeć się na średnim uzyskanym wyniku.
Im lepiej czujemy się zarówno fizycznie jak i psychicznie, tym lepsza jest nasza wydajność, a nawodnienie stanowi bardzo dużą część tego uczucia. Nadal możesz świetnie biegać, nawet jeśli jesteś minimalnie odwodniony, lecz nie osiągniesz w ten sposób maksimum swoich możliwości.