OBALAMY 10 MITÓW DOTYCZĄCYCH DOPASOWANIA ROWERU

OBALAMY 10 MITÓW DOTYCZĄCYCH DOPASOWANIA ROWERU

OBALAMY 10 MITÓW DOTYCZĄCYCH DOPASOWANIA ROWERU 283 399 FitNow - treningi personalne

Mit numer 5
„Jeśli obniżę kierownicę tak nisko jak się da, będę bardziej aerodynamiczny.”

Garbienie się w pozycji, którą zwykle ludzie nazywają pozycją aerodynamiczną może pogarszać twoje osiągnięcia. Istnieje naukowy sposób na obliczenie kąta pod jakim mogą być twoje biodra zanim stracisz moc na rowerze. Pomyśl o pofałdowanym wężu ogrodowym, z którego nie leci woda. Właśnie to samo robisz ze swoją mocą na rowerze, gdy jeździsz w takiej pozycji.

Podczas eksperymentu, który niedawno przeprowadziliśmy, moja współbadaczka obniżyła kierownicę na rowerze Caervelo. Po teście okazało się, że nie tylko była mniej aerodynamiczna, ale również było jej bardzo niewygodnie w tej pozycji.

Mit numer 6
„Mam problem z plecami więc prawdopodobnie powinienem podnieść kierownicę.”

Często widzieliśmy ludzi, którzy dostosowują swoje rowery w oparciu o “objawy” i nie tylko pogarszają sytuację, ale również stwarzają nowe problemy. Podnoszenie kierownicy wydaje się być logicznym posunięciem, ale w niektórych przypadkach może zwiększać nacisk wywierany na plecy.

Mit numer 7
“Ręce mi drętwieją. Może to moje rękawiczki, a może się starzeję.”

Twoje ręce są wypełnione wieloma nerwami, a niestety jazda na rowerze wywiera spory nacisk na te nerwy. Czasem używanie wyściełanych rękawiczek może zmniejszyć nacisk i zredukować drętwienie rąk, jednak często problem powodowany jest złym dostosowaniem roweru.

Odpowiednie dostosowanie zmniejsza nacisk na ręce. Podczas dostosowywania można ustawić odległość i wysokość kierownicy w stosunku do twojego ciała. Można również dobrać nową kierownicę, by pasowała jeszcze lepiej, ponieważ występują one w wielu rozmiarach i kształtach (okrągłe lub bardziej płaskie).

Mit numer 8
„Najpierw muszę kupić rower, a później go dostosuję.”

Możesz postąpić według tego schematu, ale zalecamy najpierw poznać optymalne dostosowanie roweru dla siebie, a później skorzystanie z pomiarów, gdy będziesz szukał idealnego, profesjonalnego roweru.

Rowery mają różną geometrię. Wszystko zależy od marki, a czasem nawet od modelu tej samej marki. W zależności od stylu jazdy, elastyczności, celów i pomiarów dostosowania możemy ci pomóc w zawężeniu opcji, które będą najlepsze dla ciebie i dla twojej kieszeni.

Mit numer 9
„Dostosowywanie roweru jest drogie.”

Przyznajemy – jazda na rowerze nie jest tanim sportem. Jednak, jeśli rozważysz koszty nowego roweru, opon, ubioru itp…dostosowanie roweru jest najmniejszą inwestycją. Inwestycja w dostosowanie może zapobiec przyszłym kosztom, np. gdy doznasz urazu lub zapobiegnie sytuacji, gdzie wcale nie będziesz jeździł na rowerze, ponieważ okaże się zbyt niewygodny.

Mit numer 10
„Czuję dyskomfort tylko podczas jazdy na dłuższy dystans…czy od teraz powinienem jeździć jedynie na krótkie dystanse?”

Jazda na dłuższy dystans powinna sprawiać przyjemność i jednocześnie być wymagająca. Odpowiednio dostosowany rower sprawi, że niezależnie od tego na jaki dystans jeździsz, komfort i osiągnięcia będą zoptymalizowane. Nigdy nie będziesz musiał uciekać się do jazdy na krótszy dystans, chyba że naprawdę będziesz tego chciał.