ZADBAJ O WNĘTRZE SWOJEGO CIAŁA…

ZADBAJ O WNĘTRZE SWOJEGO CIAŁA…

ZADBAJ O WNĘTRZE SWOJEGO CIAŁA… 1550 650 admin

 Zwiększona produkcja mazi stawowej… Nasze kości i stawy nie zawierają żadnych naczynek, czyli dopływa do nich tylko niewielka lub zerowa ilość krwi. By nasze stawy mogły zachować zdrowie, produkują oleistą substancję nazywaną mazią stawową, która zapobiega wysychaniu chrząstek, stale je naoliwia i odżywia. Maź stawowa produkowana jest przez błonę znajdującą się w naszych stawach i powstaje krótko po albo podczas ćwiczeń. Oznacza to, że nasze stawy potrzebują regularnych ćwiczeń, by były dobrze „naoliwione”, odżywione i zdrowe.

Zwiększony zakres ruchu stawów… Często po dłuższym czasie w bezruchu, stawy „wysychają”, sztywnieją i tracą zasięg ruchu. Ćwiczenia zwiększają produkcję mazi stawowej, która naoliwia nasze stawy i sprawia, że są elastyczne. Produkcja mazi stawowej zwiększa zakres ruchów stawów na krótki czas, co pozwala na utrwalenie efektu za pomocą specjalnych ćwiczeń rozciągających i poszerzających zakres ruchu stawów.

Zwiększona gęstość kości… Ćwiczenia z obciążeniem, jak trening siłowy i bieganie wywierają nacisk na kości. W odpowiedzi na to ciało zaczyna produkować komórki zwane osteoblastami, które budują nowe kości, wzmacniają je oraz zagęszczają ich strukturę. Zwiększona gęstość kości może zapobiegać schorzeniu zwanemu osteoporozą, które oznacza osłabienie kości i zwiększone prawdopodobieństwo odnoszenia złamań. Osteoporoza występuje częściej u starszych kobiet, ale tak naprawdę może się pojawić w każdym wieku i niezależnie od płci.

Silniejsze więzadła… Nasze kości trzymane są razem nieelastycznymi, pozbawionymi naczyń strukturami, przypominającymi paski lub sznur, które nazywamy więzadłami. Bez więzadeł nasze stawy byłyby bardzo niestabilne i prawdopodobnie zginałyby się w złą stronę! Gdy zapewni się im regularne ćwiczenia, więzadła stają się silniejsze i bardziej odporne na urazy. Ponieważ więzadła mają niewielki przepływ krwi lub wcale go nie mają, wszystkie adaptacje rozwijają się bardzo powoli.
Zadbaj o swoją strukturę wewnętrzną i regularnie trenuj, rozciągaj się i dbaj o zdrową dietę…