PRZYSPIESZ REGENERACJE…

Proste kroki wspomagające odnowę...

piątek, 13 Maj 2016

Zasada jest prosta: im szybciej uda ci się zregenerować ciało, tym szybciej będziesz gotowy na kolejny ciężki trening... Jak możesz pomóc sam sobie fizycznie i odżywczo, by naprawa zerwanych mięśni trwała jak najkrócej? Poniżej pięć prostych, ale jakże skutecznych porad, które radzimy jak najszybciej wdrożyć do tzw; rutyny po-treningowej...

Woda…Postępowanie: Prysznic na przemian z użyciem gorącej i zimnej wody jest niezastąpiony. Powtórz 3 krotnie; 2 minuty ciepłej wody i 30 sekund zimnej. Ciepła woda rozszerza naczynia krwionośne, a zimna skutecznie je obkurcza. Naprzemienny natrysk pomiędzy dwoma skrajnościami prowadzi krew do mięśni i pomaga zmniejszyć ból po wysiłku.

Sok Wiśniowy…Zapalenie jest kolejnym głównym źródłem bólu po wysiłku. Wiśnie działają najlepiej i mają świetne właściwości przeciwzapalne w porównaniu z jakąkolwiek żywnością. Zawarte w wiśniach antocyjaniny wykazują działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające, co maksymalizuje naprawę i regenerację. Nie należy jednak pić soku z wiśni przed treningiem, bo może to blokować wypracowanie przez organizm naturalnych przeciwutleniaczy.

30 minut kardio…Po ciężkim dniu treningowym, mięśnie potrzebują dopływu krwi, by dostarczyć składniki odżywcze i aminokwasy niezbędne do naprawy. Im mocniej są zniszczone, tym trudniej jest im się zregenerować. Światłem dla nich staje się tzw; Kardiodzień. Po intensywnym treningu, 30 minutowe kardio daje mięśniom szansę przejść przez obolały dzień przy pełnym zakresie ruchu.

Wałek piankowy…Ćwiczenia siłowe dosłownie rozbijają włókna mięśniowe, rozrywając je na strzępy. Podczas procesu ponownego odzyskiwania włókien warto skorzystać z wałka piankowego, który podczas toczenia pomaga ułatwić proces leczenia poprzez zwiększenie przepływu krwi w całym ciele, uwalniając mocno powięzi i łagodząc ogólną sztywność.

Skarpety uciskowe (kompresyjne)…Skarpety kompresyjne powodują poprawę pracy układu żylnego, a szczególnie po ciężkim treningu warto dotlenić mięśnie i wspomóc krążenie krwi. Dzięki skarpetom regeneracja przebiega szybciej, stabilizują się wiązadła i ścięgna, jak również przyspiesza się proces usuwania szkodliwych produktów przemiany materii.