PODWÓJNE SKOKI NA SKAKANCE…

Potrzebujesz jedynie skakanki, by spalić tłuszcz...

środa, 12 Październik 2016

Jak opanować najważniejszy ruch podczas skakania - podwójne skoki na skakance? Jeśli nigdy nie byłeś bokserem (albo, hm, młodą dziewczyną), istnieje spora szansa, że nie potrafisz skakać na skakance. Ale powinieneś wiedzieć, że skakanka nie tylko pomaga spalić 250 kalorii w 15 minut - może poprawić twoje pionowe skoki, pomóc ci zabezpieczyć się przed urazami kostek oraz poprawić twoją koordynację... 

Jeśli opanowałeś już podstawową technikę, nadszedł czas na przyspieszenie rzeczy – poprzez opanowanie podwójnego skoku (czyli uderzanie o ziemię skakanką pod twoimi stopami dwa razy podczas każdego skoku) zwiększysz ilość spalanych kalorii i staniesz się konkurentem w CrossFit.

NAUCZ SIĘ PODSTAW… Kluczowe cechy pojedynczych skoków na skakance mają swoje przełożenie na bardziej zaawansowane ćwiczenia jak podwójne skoki. Twoja klatka piersiowa powinna być uniesiona, a ramiona rozluźnione, skacz w jednym miejscu, nie obciążając bioder, powstrzymaj się przed kierowaniem stóp w tył podczas podskoku oraz przed kopaniem nimi w tył.

POPRAW WYDAJNOŚĆ… Znając już podstawy, przestań machać całymi rękoma. Trzymaj dłonie delikatnie przed sobą, a łokcie rozluźnione po bokach – siła rozpędu liny oraz jej prędkość napędzana jest od nadgarstków w dół, nie od łokci w dół – więc żadne ruchy okrężne rękoma nie są potrzebne.

SPRÓBUJ WYKONAĆ PODWÓJNY SKOK… Gdy już poczujesz się pewnie podczas pojedynczych skoków, trzeba będzie popracować nad pierwszym podwójnym wyskokiem – zwykle będzie mało wydajny i będziesz musiał skakać wysoko oraz szybko machać skakanką, by ci się udał, ale umiejętności można później poprawić.
Wzmocnij swoją pewność siebie wykonując podwójne skoki po skokach pojedynczych, a później znów wracaj do podwójnego wyskoku. Stopniowo przejdź do wykonywania zmian pomiędzy podwójnymi i pojedynczymi skokami, aż w końcu uda ci się wykonać same skoki podwójne.

POPRAWIAJ BŁĘDY… Jeśli zaczniesz obciążać biodra albo kopać nogami, by uzyskać wysokość, musisz nad tym popracować – klatka piersiowa powinna być uniesiona, a wysokość osiąga się poprzez większą eksplozywność – odczujesz to w łydkach następnego dnia.
Gdy już uda ci się uzyskać dodatkową wysokość skoku, skup się na tworzeniu prędkości skakanki za pomocą nadgarstków. Wyskakuj krótko przed uderzeniem skakanki o ziemię przed tobą, a nie gdy jest nad twoją głową i oczywiście pracuj nad prędkością zyskaną dzięki nadgarstkom.

….i walcz o coraz lepsze wyniki !!! Ponieważ uczysz się i testujesz umiejętności koordynacji i wyczucia czasu, nie oczekuj, że uda ci się wszystko osiągnąć w ciągu jednej nocy. Ćwicz, poprawiając błędy wydajnościowe, dzięki czemu szybko będziesz mógł wykonać dużą ilość nieprzerwanych skoków podwójnych, nie męcząc się przy tym zbyt mocno. Gdy już będziesz mógł wykonać 50 skoków pod rząd – czas wypróbować kilka elementów z zawodów CrossFit.