ĆWICZENIE TYGODNIA: PRZYSIAD Z OBCIĄŻENIEM NAD GŁOWĄ

Wzmocni korpus już dziś.

poniedziałek, 20 Luty 2017

 Czy naprawdę chcecie rozwinąć korpus o sile, jakiej nigdy wcześniej nie byliście w stanie sobie wyobrazić? Zapomnieć o wszystkich troskach niestabilności czy słabości mięśni wspomagających?

Nie mów „tak”, chyba że naprawdę tego chcesz!

Ok, pomogę Ci, ale tylko jeśli naprawdę to jest twój cel!

Chwyć dwie hantle, jedną o wadze około 8kg i drugą o wadze 15kg. (Tak, tak, są całkiem lekkie, ale musisz nauczyć się raczkować zanim będziesz chodził).

Chwyć po jednej hantli w każdą rękę. Unieś lżejszą prosto nad głowę, zablokuj łokieć i trzymaj rękę w ten sposób przez cały czas wykonywania ćwiczenia.

Pozwól drugiej hantli wisieć, również przez czas trwania serii.

Teraz po prostu zacznij wykonywać przysiad tak głęboki, jak zdołasz (ale żeby ciężar nie uderzył podłogi).

Wykonaj od 6 do 10 powtórzeń.

Zmień strony (hantla górna na dół, a dolna do góry) i wykonaj kolejne 6 do 10 powtórzeń.

Jak każdy ruch, w którym trzymasz ciężar nad głową, to ćwiczenie pracuje nad mięśniami korpusu niesamowicie intensywnie, ale przysiady z hantlą nad głową przenoszą ćwiczenia korpusu na zupełnie nowy poziom, ponieważ drugi ciężar działa jako przeciwwaga i stale próbuje cię przewrócić.

Samo utrzymanie się w wyprostowanej pozycji jest trudne dla muskulatury korpusu.

Dodatkowo, gdybyś nie zauważył, ćwiczenie również całkiem dobrze działa na mięśnie dwugłowe ud i prostownik grzbietu.

Gdy będziesz robił postępy pamiętaj, by trzymać się proporcji wagowej 2 do 1. Inaczej mówiąc, waga wiszącej hantli powinna być dwa razy większa niż waga hantli uniesionej nad głowę.