8 SPOSOBÓW, BY SKOŃCZYĆ Z SUPLEMENTAMI

Naturalnie dostarcz składniki odżywcze

czwartek, 18 Październik 2018

4. Jedz surowe warzywa lub gotuj je na parze

Przetwarzanie i gotowanie jedzenia może niszczyć witaminy. Kiedy to tylko możliwe, delikatnie gotuj warzywa na parze lub jedz je na surowo (np. crudité, sałatki, domowy coleslaw) i korzystaj z wody, w której gotowały się warzywa, do

5. Zrelaksuj się w kąpieli magnezowej

Magnez rozluźnia mięśnie, zmniejsza skurcz tętnic i obniża ciśnienie krwi. Badania, w których wzięło ponad pół miliona ludzi, pokazały, że u osób przyjmujących największe ilości magnezu wraz z dietą, ryzyko wystąpienia zawału serca lub wylewu było niższe niż u osób spożywających najmniej tego minerału.  Źródła magnezu w pożywieniu to orzechy, nasiona, warzywa o ciemnozielonych liściach, rośliny strączkowe, ryby, produkty pełnoziarniste i gorzka czekolada. Możesz również wchłaniać magnez przez skórę – więc dodawaj płatki magnezowe do kąpieli, jako bonus, i dobrze się wysypiaj!

6. Kupuj świeże i lokalne produkty

Przedwcześnie zbierane owoce i warzywa, które dojrzewają w magazynach, nie wchłaniają odpowiedniej ilości minerałów z ziemi, w której były hodowane. Zawierają więc mniej witamin niż produkty, które dojrzewają naturalnie i zjadane są naprawdę świeże. Kupuj na lokalnych ryneczkach. Organiczne warzywa i owoce szczycą są również tym, że są bogatsze w przeciwutleniacze.

7. Pamiętaj o słońcu

Poza tym, że słońce pozwala ci wytwarzać witaminę D, sensowna ilość czasu spędzonego na słońcu zwiększa produkcję tlenku azotu – gazu, który rozszerza tętnice. Po wystawieniu skóry na działanie słońca przez dwadzieścia minut, twój organizm wytworzy wystarczające ilości tlenku azotu, by obniżyć ciśnienie krwi na co najmniej godzinę. Witamina D jest również ważna dla układu odpornościowego i zdrowia kości.

8. Unikaj gazowanych napojów słodzonych cukrem

Napoje gazowane często zawierają kwas fosforowy, który wyciąga wapń z kości. Badania przeprowadzone nad starszymi kobietami, które codziennie piły colę, wykazało, że mają obniżoną gęstość mineralną kości w porównaniu z kobietami, które unikają napojów tego typu. Możesz sobie bez obaw pozwolić na gazowaną wodę mineralną.