MAGIA MARTWEGO CIĄGU DLA KOBIET…

Dlaczego kobiety powinny wykonywać martwy ciąg?

czwartek, 16 Maj 2019

Główne kwestie dotyczące techniki:

  • Rozstaw stopy szerzej niż na szerokość ramion.
  • Ustaw się bardzo blisko sztangi, osobiście lubię dotykać sztangi goleniami.
  • Ustaw stopy pod kątem około 45 stopni.
  • Wypchnij klatkę piersiową w przód, by zachować łuk w dolnej części kręgosłupa.
  • Nie próbuj wyciskać ciężaru w górę za pomocą ud. Twoje biodra w martwym ciągu są wyżej niż w przysiadzie.
  • Trzymaj sztangę blisko ciała przez cały czas – powinna poruszać się najpierw wzdłuż twoich goleni, a później ud.
  • Blisko górnej części ruchu, wypchnij biodra do przodu, by je zablokować.

Teraz, gdy już wiesz jak wykonywać martwy ciąg, powinnaś również wiedzieć, że nie zalecam wykonywania więcej niż pięciu powtórzeń w serii jeśli jesteś osobą początkującą. Ponieważ martwy ciąg angażuje wiele mięśni, twoje mniejsze i słabsze mięśnie poddadzą się wcześniej niż te większe i silniejsze. Jeśli słabsze mięśnie się poddadzą, a ty nadal będziesz wykonywać kolejne powtórzenia, możesz odnieść kontuzję.

Kiedy najlepiej wykonywać martwy ciąg ??? W jaki sposób dodać martwy ciąg do twojego obecnego programu? To proste – zacznij ćwiczyć go raz lub dwa razy w tygodniu. Jeśli jesteś osobą początkującą, martwy ciąg dwa razy w tygodniu jest dobrą opcją, dzięki której twoje ciało może zacząć się przystosowywać do wykonywanego ruchu, a twoja siła będzie bardzo szybko rosnąć.
Początkującym zalecam wykonywanie od trzech do czterech serii składających się z pięciu powtórzeń. Pamiętaj – upewnij się, że każde powtórzenie jest idealne, niedbale wykonywane powtórzenia nie dadzą ci żadnych korzyści.
Jeśli masz problemy z techniką, zapraszamy do naszego Centrum Treningów Personalnych w Krakowie Fitnow.pl.
Możesz również skorzystać z porady trenera na twojej lokalnej siłowni…