ZABÓJCZE ĆWICZENIA BUDUJĄCE ŁYDKI…

Opanuj genetykę ciała...

wtorek, 21 Luty 2017

Mięśnie łydek mogą być trudne do wzmocnienia z kilku powodów. Jednym z nich mogą być uwarunkowania genetyczne. Niektórzy ludzie mają z góry bardzo chude mięśnie, które wymagają wiele pracy przy treningu. Innym powodem jest, że mięśnie łydek są zasadniczo zaprogramowane do pewnego stanu, ponieważ przez całe nasze życie wykorzystujemy je przeważnie tylko do chodzenia. Kilka dobrych treningów może pomóc wam w poprawie wizualnej.

Dwa główne mięśnie łydki, które rozwijamy poprzez ćwiczenie łydek, to mięsień płaszczkowaty, który jest szeroki i płaski, położony pod mięśniem brzuchatym, oraz brzuchaty łydki, składający się z dwóch głów i leżący na płaszczkowatym. Oba mięśnie są używane do zginania stóp i palców. Jednak, płaszczkowaty wymaga kąta co najmniej 30 stopni, aby wykonać pełny skurcz.
Mięśnie łydek są silne i gęste, najlepiej reagują na trening złożony najpierw z dużej ilości powtórzeń, a potem z małej. Dlatego należy rozpoczynać od ukończenia co najmniej 15 powtórzeń dla jednej serii, a następnie 5-10 powtórzeń dla kolejnych ćwiczeń.

Wspięcie na palceTo ćwiczenie wzmacnia mięsień brzuchaty łydki. Trzymając się czegoś by utrzymać równowagę, wejdź na mały bloczek, lub jakiś inny obiekt, który pozwala na pełny zakres pionowy ruchu stóp, stojąc na przedniej części stóp na bloczku z piętami za krawędzią. Trzymając nogi prosto, powoli opuść się w dół w miarę możliwości. Utrzymaj tę pozycję przez chwilę, a następnie powoli unieś się z powrotem tak wysoko jak tylko potrafisz. Przytrzymaj chwilę i powtórz.
Możesz również wykonywać to ćwiczenie na jednej nodze, gdy na dwóch idzie Ci to już zbyt łatwo. Pozwoli to na uzyskanie efektów w późniejszych fazach treningu łydek. FILM DOSTĘPNY TUTAJ.

Ośle wspięciaĆwiczenie to przede wszystkim angażuje mięsień brzuchaty łydki, a w mniejszym stopniu mięsień płaszczkowaty.
Stań na bloku na palcach jak w poprzednim ćwiczeniu. Zegnij biodra do kąta 90 stopni i oprzyj ręce na krześle lub ławce. Niech teraz Twój partner siądzie na Twoich biodrach. Opuść się w dół tak głęboko jak potrafisz i przytrzymaj przez chwilę. Następnie powoli podnieś się z powrotem w górę tak wysoko, jak możesz. Przytrzymaj chwilę i powtórz. FILM DOPSTĘPNY TUTAJ.

Wspięcia na palce w staniu na maszynieTo jedno z typowych ćwiczeń łydek, rozwijające mięsień brzuchaty łydki, które wykorzystuje maszynę do ćwiczenia łydek w staniu. To ćwiczenie można wykonać na obydwu nogach lub tylko na jednej. Ponadto, jeśli nie masz dostępu do maszyny, możesz wykonać to ćwiczenie ze sztangą na barkach.
Załóż na maszynę ilość obciążenia, którą chcesz wykorzystać. Stań na bloczku umieszczając głowę pomiędzy ramionami maszyny. Gdy ramiona maszyny będą opierać się na Twoich barkach, unieś ciało w górę, najwyżej jak możesz i przytrzymaj przez chwilę. Następnie powoli opuść do samego dołu. Kontynuuj z wybraną liczbą powtórzeń. FILM DOSTĘPNY TUTAJ.

Wspięcia na palce w siadzie na łydkownicyJest to kolejna maszyna przeznaczona do ćwiczenia łydek w siadzie. Przede wszystkim ćwiczy mięsień płaszczkowaty, w mniejszym stopniu brzuchaty. Jeśli nie masz dostępu do łydkownicy, możesz wykonywać to ćwiczenie siedząc na ławce ze sztangą leżącą na kolanach. Możesz owinąć sztangę ręcznikiem dla wygody.
Załóż na maszynę ilość obciążenia, którą chcesz wykorzystać. Usiądź na siedzeniu i ustaw kolana w bezpiecznej i wygodnej pozycji pod poduszkami. Stopy oprzyj na bloczku na przedniej ich części. Unieś nogi, spinając łydki, najwyżej jak możesz i przytrzymaj chwilę. Następnie powoli opuść do samego dołu. Kontynuuj z wybraną liczbą powtórzeń. FILM DOSTĘPNY TUTAJ.

Podsumowanie; Dodaj te ćwiczenia do Twojego programu treningu siłowego, a wytrenujesz zabójcze łydki, balansujące wygląd umięśnionych nóg.