POMPKI NA JEDNEJ RĘCE…

POMPKI NA JEDNEJ RĘCE…

POMPKI NA JEDNEJ RĘCE… 599 400 FitNow - treningi personalne


Dwa tygodnie na fazę to tylko wskazówka – zostań na odpowiedniej fazie tak długo, jak potrzebujesz, dopóki nie wykonasz wszystkich serii w prawidłowej formie.
Możesz również utworzyć fazy pośrednie pomiędzy drugą a trzecią, używając ławeczek o różnej wysokości. Gdy ćwiczysz, by wykonać ten ruch, pamiętaj, że silny korpus pomaga całemu ciału pracować wspólnie. Upewnij się, że napinasz mięśnie brzucha podczas wykonywania ruchów. Musisz również pamiętać o przeciwnej nodze – jeśli robisz pompki na prawej ręce, twoja lewa noga musi być napięta i na odwrót. Krótko mówiąc, napnij całe swoje ciało.

Dodatkowe wskazówki… Trzeba zwrócić uwagę na to, że postawa w przypadku pompki na jednej ręce jest trochę inna od tej przy standardowych pompkach. Twoje nogi muszą być szerzej rozstawione, niż w przypadku normalnej pompki, a ręce powinny znajdować się bezpośrednio pod ciałem, a nie po bokach. Trzy punkty styczne z ziemią (stopa, stopa, ręka) utworzą kształt trójkąta.
Gdy już się nauczysz wykonywać pełną pompkę na jednej ręce ze stopami rozstawionymi szeroko, pracuj nad zmniejszeniem szerokości rozstawienia stóp. Możesz nawet wrócić do wykonywania czynności opisanych wcześniej, zaczynając z połączonymi stopami.
Wykonywanie pompki na jednej ręce ze złączonymi stopami, jest najtrudniejszą wariacją, ponieważ masz tylko dwa punkty styczne z ziemią. To docelowa pompka na jednej ręce.

Pojedyncze mięśnie… Ruchy pojedynczymi kończynami mogą pomóc w utrzymaniu równowagi i poprawić koordynację. Podczas, gdy pewien stopień asymetrii może być nie do uniknięcia (u osoby praworęcznej, prawa strona jest prawie zawsze dominująca), trenowanie ruchów jak pompka na jednej ręce może przyczynić się w zbudowaniu silnego i zrównoważonego ciała.
Oczywiście, mógłbyś wykonywać wyciskanie sztangi na ławeczce, jeśli chcesz trenować każdą stronę ciała niezależnie, ale korpus w przypadku pompek na jednej ręce sprawia, że ćwiczenie jest znacznie trudniejsze.
Pamiętaj również o tym, że gdy wyciskasz na ławeczce, twoje ciało ma 5 punktów oparcia – każda stopa, dolne partie pleców, górne partie pleców i głowa. Im więcej punktów oparcia, tym większa stabilność. W pompkach na jednej ręce istnieją tylko trzy punkty oparcia, co oznacza, że będziesz musiał zapewnić większą stabilność za pomocą mięśni.

Zakres ruchu… W każdym rodzaju pompek, pełen zakres ruchów jest obowiązkowy. Wymaga co najmniej 90 stopni zakresu ruchu, mierzonych po zewnętrznej stronie ramion (jeszcze lepiej, gdy jest więcej niż 90 stopni). Niestety, ignorując poprawną technikę, ludzie często wykonują połowę powtórzeń w zły sposób. Tutaj STOP. Jeśli nie wiecie, jak wam idzie, poproście kogoś, żeby wam się przyjrzał. Czasem ciężko określić w jakim położeniu znajduje się nasze ciało, gdy wykonujemy ćwiczenie. Bylibyście zaskoczeni widokiem, który ukazałby się waszym oczom.

Jedna ręka/ Wiele korzyści… Gdy już nauczysz się wykonywać standardową pompkę na jednej ręce, nadal stoi przed tobą wiele wyzwań, jak pompka na jednej ręce/nodze, plyometryczne pompki na jednej ręce, pompka na palcach jednej ręki. Niedawno nauczyłem się robić pompkę podpierając się o tylną stronę mojej ręki! Z tyloma sposobami na urozmaicenie tego ćwiczenia, możesz zawsze utrzymać świeżość i zabawę swoich treningów.
Każda osoba podnosząca ciężary, która uważa się za silną, powinna być w stanie opanować to ćwiczenie. W końcu, jeśli facet jak ja może robić pompkę na jednej ręce opierając się o tylną stronę dłoni, na pewno będziesz w stanie wykonać to ćwiczenie na własnej dłoni.