MOCNE UDA…

5 najlepszych ćwiczeń na masę mięśni ud...

środa, 26 Październik 2016

Jeśli chodzi o trening kulturystyczny nastawiony na masę mięśni, każda grupa mięśniowa musi być stale angażowana przez naprzemienne ćwiczenia. W przypadku mięśni czworogłowych ud, powinny być trenowane razem z mięśniami dwugłowymi, by uzyskać najlepsze rezultaty, z racji tego, że mięśnie te pracują razem.

W nogach znajdują się największe mięśnie ciała, które są głównym źródłem napędowym. Duża część ćwiczeń siłowych opiera się na nogach, zarówno jako na źródle mocy jak i wsparcia, nawet wykonując treningi górnych partii lub kardio. Dlatego budując masę mięśniową, ćwiczenia na nogi powinny skupiać dużą część uwagi, by ciało było odpowiednio stymulowane i miało możliwość wygenerować więcej mocy, by unosić większe ciężary, a także rozwijać beztłuszczową masę mięśniową, która zwiększa metabolizm.
Ten artykuł koncentruje się na rozwoju mięśni czworogłowych i 5 najpopularniejszych ćwiczeniach ud, które wytworzą optymalną siłę i masę nóg.

Ćwiczenie 1. – Przysiady ze sztangąTo główne ćwiczenie na maksymalny rozwój dolnych partii, ponieważ angażuje wszystkie grupy mięśniowe nóg. Przysiady ze sztangą są fizycznie wyczerpujące z powodu nadmiernej masy, którą musisz wyciskać, ale dzięki temu stymulują wzrost mięśni dla ich wzmocnienia.
Musisz zachować pełną stabilizację ciała, gdy wykonujesz przysiad, więc unikaj podczas treningu trampek z miękkimi poduszkami lub niestabilnego podłoża. Gdy już wykonujesz przysiad, trzymaj plecy prosto i opuszczaj się do punktu, gdzie uda są równolegle z podłogą lub nieco niżej, a następnie wyciśnij ciało w górę do pozycji stojącej.

Ćwiczenie 2. – Wyciskanie ud na suwnicyZa pomocą maszyny, możesz znacznie zwiększyć ilość masy, przy zachowaniu pozycji bezpiecznej dla ciała. Jest to ulubiony dodatek treningu każdego ciężarowca, z powodu jego wygody i jednoczesnej skuteczności w rozwijaniu i rzeźbieniu mięśni czworogłowych, a także wszystkich grup mięśniowych nóg.

Ćwiczenie 3. – WykrokiWykroki są świetne w rozwoju mięśni czworogłowych. Możesz wykonywać je zarówno jedynie z masą własnego ciała, jak i z obciążeniem w postaci kettli lub hantli. Polegają na wykonaniu jedną nogą głębokiego kroku w przód i obniżeniu ciała w dół, aż kolano prawie dotknie podłogę, a następnie należy wrócić do pozycji stojącej i postąpić identycznie z drugą nogą.

Ćwiczenie 4. – Wchodzenie na pudłoWchodzenie na pudło ćwiczy mięśnie czworogłowe w podobny sposób jak wykroki, dodając jedynie do niego dodatkowy wymiar rozwoju mięśni czworogłowych przez wyciskanie ciężaru w górę. Oba ćwiczenia pomagają wzmacniać mięśnie stabilizujące, stosowane w celu zrównoważenia ciała w czasie wykonywania ćwiczeń. Znów, jak przy wykrokach, możesz wchodzić na pudło jedynie z masą swojego ciała, ale możesz też wykorzystać hantle, sztangę czy kettlebells.

Ćwiczenie 5. – SprintySprinty są doskonałym sposobem na budowanie mięśni czworogłowych, a także dodatkowo ćwiczą wydolność tlenową i beztlenową. Dlatego wykonywanie sprintów nie tylko wzmocni uda, ale także ogólną wydajność układu krążenia i wytrzymałość, sprawiając, że będziesz sprawniejszy w każdej dyscyplinie.
Gdy biegniesz sprint na płaskiej powierzchni, wykopuj nogi wysoko, aby trening jak najbardziej uderzał w mięśnie czworogłowe ud, allbo by naprawdę zaangażować uda, wykonuj sprinty po schodach, co jest także doskonałą propozycją dla sportowców żyjących na co dzień w ciasnym mieście.
Sprinty z gumą KLIKNIJ TUTAJ…