HIIT NA ROWERZE STACJONARNYM…

Spal tłuszcz w szybkim tempie...

sobota, 26 Sierpień 2017

Z HIIT (High Intensity Interval Training) można spalić więcej tłuszczu spędzając mniej czasu na siłowni. Możesz uzyskać najlepsze wyniki przy użyciu tej metody treningu cardio...

Jak działa HIIT? Z HIIT będziesz pracował ciężej niż normalnie, lecz jedynie połowę lub nawet jedną czwartą czasu, który poświęcałeś do tej pory ćwiczeniom cardio na maszynie. HIIT jest tak intensywną i skuteczną metodą, że wystarczy 10 do 20 minut!

Co musisz zrobić;

  • Wybierz maszynę cardio i wykonaj 15 minut rozgrzewki.
  • Poświęć konieczną ilość czasu, by odpowiednio się rozciągnąć i jesteś już gotowy, by zaczynać.
  • Rozpocznij w umiarkowanym tempie przez około 1 minutę, a następnie podkręć tempo do 90 lub 95% MHR. Kontynuuj z tą intensywnością przez np. 30 sekund, a następnie zwolnij do tempa początkowego i ćwicz tak przez minutę.
  • Następnie znów przyspiesz na 30 sekund i znów minuta wolniej.
  • Kontynuuj ćwiczenia w ten sposób przez 10 – 15 minut.
  • Po zakończeniu treningu 5-cio minutowymi ćwiczeniami ochładzającymi dokładnie się porozciągaj.

Jeśli wykonasz program prawidłowo, masz gwarancję, że po 10 -15 minutach będziesz wyczerpany.

Zalety HIIT…Badania przeprowadzone na Laval University of Quebec w Kanadzie wykazały, że ludzie praktykujący HIIT spalają 9 razy więcej tłuszczu niż inni wykonujący tradycyjny trening cardio (umiarkowana prędkość, 20-60 minut). Połącz HIIT ze swoim programem na masę i zwiększ swój metabolizm do granic możliwości!

Dlaczego HIIT jest tak skuteczny?1. Podczas treningu HIIT spalasz więcej kalorii w przeliczeniu na kg masy ciała.
2. Ćwiczenia z wysoką intensywnością, takie jak trening na masę w połączeniu z HIIT podnoszą poziom hormonu wzrostu.
3. Podnosi poziom metabolizmu do 48 godzin.

Co to oznacza dla Ciebie?Im więcej kalorii spalasz dziennie, tym więcej kilogramów możesz zrzucić. Nawet jeśli utrata wagi nie jest Twoim cele, HIIT jest dla Ciebie. Sportowcy zobaczą lepsze wyniki po zastosowaniu HIIT niż po tradycyjnym treningu cardio.
Jeśli tylko nie trenujesz do maratonu, to na pewno nie zachowujesz jednostajnego tempa podczas uprawiania swojego sportu. Każda dyscyplina, czy to piłka nożna, siatkówka czy koszykówka wymagają od Ciebie dynamizmu, są chwile gdy poruszasz się wolniej, lecz w pewnych momentach musisz uderzyć pełnym sprintem.

Wnioski;Niech badania mówią same za siebie. HIIT zapewnia większą efektywność treningu w znacznie krótszym czasie! Każdy może skorzystać z HIIT cardio, niezależnie czy stara się schudnąć, pragnie zostać zawodowym piłkarzem czy przygotowuje się do otwarcia sezonu hokeja. Wypróbuj HIIT, a na pewno nie wrócisz już do tradycyjnych metod treningu cardio.