ĆWICZENIA NA TRICEPS BEZ SPRZĘTU

Nadaj ramionom charakter - szybko i łatwo...

wtorek, 17 Styczeń 2017

Jeśli czujesz, że chciałbyś trenować swoje tricepsy, ale nie masz w domu hantli i nie chodzisz na siłownię, nie rozpaczaj. Istnieje szereg ćwiczeń na triceps, które możesz wykonywać w domu, nawet bez ciężarów. W tym artykule poznasz sposoby, dzięki którym nadasz swoim ramionom charakter szybko i łatwo, bez dodatkowego sprzętu.

Pompki Podczas gdy pompki to przede wszystkim ćwiczenie klatki piersiowej, triceps działa jako wsparcie, drugorzędne mięśnie. Oznacza to, że również triceps jest stymulowany podczas wykonywania pompek. Pamiętaj, pomimo że pompki nie koncentrują się na tricepsie – podczas ich wykonywania, on także pracuje.
Można robić wiele rodzajów pompek; z nogami wyżej, z rękami wyżej, klasycznie. Rodzaje różnią się intensywnością na różnych częściach klatki piersiowej, a także na triceps działają nieco inaczej.

Pompki z rękami wąskoJeśli chcesz aby ćwiczenia były skierowane specyficznie na triceps, pompki z rękami wąsko są doskonałym ćwiczeniem. Są one bardzo podobne do klasycznych pompek, z jedną różnicą: zwyczajnie kładziesz dłonie na podłodze bardzo blisko siebie. To sprawia, że prawie cały wysiłek wykonywany jest przez triceps, a nie przez klatkę. Może to być bardzo trudne ćwiczenie, dlatego musisz upewnić się, że wykonujesz je poprawnie. W szczególności zwracaj uwagę na to, by ciało było proste, a ruch symetryczny. Jeśli pompki z rękami razem okażą się za trudne, wykonuj je na kolanach, zamiast na palcach stóp.     

 Pompki szwedkiNie potrzebujesz do nich żadnego specjalnego sprzętu. Stół, krzesło lub solidna sofa wystarczą w zupełności. Jak wykonać? Usiądź na podłodze plecami do stołu lub krzesła. Nogi powinny być wyprostowane na podłodze i blisko siebie. Połóż dłonie na krawędzi stołu lub krzesła za sobą tak, aby uchwytem otwartym skierowane były w tył.
Unieś ciało tak, by cały ciężar spoczywał na dłoniach i piętach stóp. Łokcie powinny być zgięte pod kątem 90 stopni. Powoli, napinając triceps, unieś ciało w górę prostując łokcie, do prawie pełnego wyprostu. Powoli obniż ciało zginając łokcie z powrotem do kąta 90 stopni i powtórz.
W ten sposób można trenować triceps w domu bez żadnych ciężarów. Wykonuj te ćwiczenia i ciesz się z rezultatów.