MOSTEK W JODZE (Chakrasana)

Dlaczego jest tak ważny?

poniedziałek, 15 Kwiecień 2019

MOSTEK,WZNIESIONY ŁUK- sprzyja elastyczności bioder i wspomaga w mobilności odcinka piersiowego kręgosłupa. Joga Ashtanga dla początkujących - wydłuży twój kręgosłup, wzmocni ramiona, nadgarstki, brzuch, nogi. Otworzy klatkę piersiową i płuca. Wpłynie pozytywnie na układ nerwowy i wydzielanie hormonów a jej korzyści wykroczą daleko poza twoje ciało.

Ale co jeśli jesteś jak Pan Bartek, który pod moim zdjęciem Facebukowym, całkiem humorystycznie skomentował  że jak na jego umiejętności jest to nazbyt niebezpieczne i wykonując mostek wymienił dysk ze śledzioną…?

Faktycznie, asany takie jak mostki, dla nie których mogą sprawić więcej złego niż nam się wydaje, szczególnie jeżeli przez cały dzień siedzisz przy biurku, lub cierpisz na przewlekłe bule pleców.  Aczkolwiek, nie wszystkie asany w formie łuku wymagają tak samo pogłębionej gibkości i z zasady, w jodze istnieją podstawy, których należy się nauczyć przed podjęciem bardziej interesujących i kuszących asan.

Poniżej przedstawiamy kilka pozycji które wprowadzą osoby początkujące poprzez bardziej komfortowe i dostępne ułożenia ciała, budując umiejętności do opanowania najbardziej zaawansowanych i ciekawych asan.

POZYCJE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

a.  SetuBandhaSarvangasan

b. SalambaKapotasana