ZŁE NAWYKI W PRAKTYCE…

Zmniejsz spożywanie kalorii...

wtorek, 9 Kwiecień 2019


Czy naprawdę wiesz ile jesz? Przygotuj się na szok. Znaczna część ludzi spożywa o około 50% kalorii więcej niż myśli.
Oznacza to, że jeśli wydaje ci się, że spożywasz dziennie 1500 kalorii, prawdopodobnie szacowana liczba to około 2250. Jeśli myślisz, że zjadasz 2500 kalorii, rzeczywista ilość może wynosić nawet 3750 kalorii dziennie! To nie jest mała różnica.
Niektóre z tych kalorii pochodzą na pewno z płynów, chociaż nie wszystkie. Niewątpliwie w pokarmach stałych również zjadasz więcej, niż myślisz.
By przejąć kontrolę nad tym problemem i swoją wagą, potrzebujesz zrobić to samo, co z płynnymi kaloriami: inwentaryzację. Zapisz wszystko, co jesz i pijesz przez cały tydzień, bez wyjątków.
Następnym krokiem jest określenie, ile kalorii zjadasz w tych pokarmach w ciągu tygodnia i podzielenie wyniku przez 7, by otrzymać dzienne spożycie.
Wiedza o tym, ile kalorii zjadasz to już połowa sukcesu. Bogatszy o tą informację możesz określić czego jesz za dużo i co z tym zrobić

Spójrzmy na kaloryczność pokarmów… Zacznijmy od stwierdzenia, że nie powinieneś kategorycznie unikać wszystkich kalorycznych pokarmów. Musisz przyjmować co najmniej 20-30% kalorii dziennie ze zdrowych tłuszczów. Nie zapominajmy, że większość kalorycznych dań należy jednak wykluczyć.
Rzućmy okiem na kilka przykładów:
Żelki vs. Ziemniaki 800 kalorii w żelkach to naprawdę małe wyzwanie. Możesz osiągnąć ten wynik podczas pierwszych 10-30 minut filmu. Z drugiej strony musiałbyś zjeść 6 lub 7 pieczonych ziemniaków, by osiągnąć 800 kalorii.
Przekąski bogate w cukier są bardzo kaloryczne i łatwo z nimi przesadzić.
Nachos z salsą vs. Chuda grillowana wołowina Zdarzyło ci się kiedyś zjeść całe opakowanie nachosów i słoik salsy? Mnie tak. Wiele razy. Nachosy są po prostu bardzo wciągające i trudno się powstrzymać.
Duża paczka nachosów z salsą może zawierać nawet 2200-2500 kalorii. Musiałbyś zjeść prawie kilogram grillowanej wołowiny, by przyjąć tą samą ilość kalorii.
Przekąski bogate w tłuszcze i węglowodany są bardzo kaloryczne i łatwo z nimi przesadzić.
Sok pomarańczowy vs. Pomarańcze 500 kalorii soku pomarańczowego (około 1l)? Nie ma sprawy. Z drugiej strony, zjedzenie 8-9 pomarańczy, by osiągnąć ten sam wynik – całkiem trudne zadanie.
Większość napojów zawiera dużo kalorii i łatwo z nimi przesadzić.
Jeśli decydujesz się na zdrową żywność ( pieczone ziemniaki, czy nawet wołowina) to w tym wypadku bardzo trudno przesadzić z ilością kalorii. Zyskanie extra tkanki tłuszczowej bez spożywania kalorycznych, przetworzonych pokarmów to trudne zadanie.
Rozwiązanie – ogranicz ilość produktów bogatych w kalorie o 80% i wypełnij braki owocami, warzywami, lub mięsem.

Podsumowanie Tak oto doszliśmy do końca. Zmniejsz ilość płynnych kalorii, sprawdź ile kalorii zjadasz na dziennie i unikaj nadmiernej ilości kalorycznych pokarmów. Te trzy wskazówki sprawią, ze utrzymanie obecnej wagi nie będzie żadnym problemem, a redukcja tłuszczu przyjdzie o wiele łatwiej.