ZALETY SUPLEMENTÓW…

5 suplementów, które każdy powinien znać...

niedziela, 15 Styczeń 2017

3. GLUTAMINAGlutamina to aminokwas adaptogeniczny znajdujący w białkach. To również aminokwas występujący w największej ilości w mięśniach szkieletowych. Odgrywa decydującą rolę dla zdrowia układu odpornościowego oraz całego organizmu. W formie suplementu glutamina może dawać dodatkowe korzyści, by wspomóc budowę masy mięśniowej.
Glutamina wspiera:

  1. Wzrost mięśni
  2. Zmniejszanie katabolizmu mięśni
  3. Normalne, zdrowe funkcjonowanie układu odpornościowego
  4. Zdrowie jelit

Glutamina jest szczególnie korzystna po treningach, ponieważ ma zdolność do ponownej syntezy glikogenu i glutaminy w celu przywrócenia ich stanu do poziomu sprzed treningu, bez potrzeby uwalniania insuliny. To świetna wiadomość dla ludzi trenujących kilka razy w tygodniu, a zwłaszcza dla tych, którzy stosują dietę o niskiej zawartości węglowodanów. Dłuższy czas regeneracji oznacza więcej czasu, by osiągnąć cel.

4. AMINOKWASY O ROZGAŁĘZIONYCH ŁAŃCUCHACHAminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach to leucyna, izoleucyna oraz walina. Jeśli BCAA przyjmuje się podczas treningów, mogą one wpływać na wydłużenie zwiększonej wydajności oraz wspierać regenerację. BCAA mogą również zmniejszać rozpad mięśni (katabolizn), co potencjalnie prowadzi do większego przyrostu mięśni.
BCAA mogą:

  1. Zwiększać ilość energii
  2. Usprawniać syntezę białek
  3. Poprawiać siłę i moc
  4. Zwiększać potencjał do budowania mięśni.
  5. BCAA naturalnie występują w pokarmach bogatych w białka i są dietą każdego z nas. Jednak jako suplement są one szczególnie użyteczne podczas treningu ze względu na to, że zwiększają ilość energii, zmniejszają rozpad mięśni i poprawiają regenerację.

5. KREATYNAKreatyna jest jednym z najlepiej przebadanych suplementów na rynku. Udowodniono, że polepsza czas sprintu oraz poprawia wydajność sportowców wykonujących bardzo intensywne czynności jak podnoszenie ciężarów czy trening siłowy. Kreatyna może zwiększyć maksymalną siłę oraz ilość energii podczas ćwiczeń, co pozwoli ci podnosić ciężej i dłużej. Zwiększa również objętość komórek, sprawiając, że mięśnie są pełniejsze. Kreatyna jest produktem ubocznym metabolitów aminokwasów znajdujących się w wątrobie, nerkach i trzustce. Około 95 % kreatyny przechowywanej jest w mięśniach szkieletowych, a pozostałe 5 % w wątrobie, nerkach, mózgu i jądrach. Chociaż kreatyna występuje w wielu formach, monohydrat kreatyny obecny jest na rynku najdłużej i najlepiej go przebadano.