UWAŻAJ NA EXTRA WAGĘ…

JESIENNO-ZIMOWE NAPADY GŁODU...

czwartek, 3 Listopad 2016

Ograniczenie kalorii i uczucie głodu mogą stymulować napady objadania się. Za duże restrykcje w diecie, ogromny deficyt kalorii, głodówki i ciągłe uczucie głodu mogą doprowadzić do niekontrolowanego jedzenia. Stąd niedaleka droga do niebezpiecznego zaburzenia zwanego "napadem głodu"... Jesteśmy szczególnie narażeni na to zjawisko w okresie jesienno - zimowym, kiedy aura na zewnątrz wzmaga uczucie głodu...

Czym jest niekontrolowane jedzenie? Napady objadania się – definiujemy je jako:
„Napady objadania się – to zaburzenie odżywiania charakteryzujące się spożywaniem dużych ilości jedzenia.” Większość z nas okazjonalnie się przejada np. podczas przyjęć, urlopu, świąt. Ale u niektórych zdarza się to zdecydowanie częściej i przekroczona zostaje niewidzialna granica. Napadowe objadanie staje się regularną czynnością skrywaną przed światem.
Osoby cierpiące na niekontrolowane jedzenie często czują się zawstydzone i zażenowane swoim problemem i obiecują sobie, że skończą z obżarstwem. Jednak to zaburzenie kompulsywne i mimo świadomości o szkodliwości takiego zachowania, nie są w stanie się pohamować. Chociaż napadowe objadanie się to najczęstsze zaburzenie odżywiania, ciągle nie znaleziono idealnego sposobu leczenia. W takim wypadku warto skorzystać z terapii wspomagającej i wprowadzić zmiany w stylu życia.”

Jak sobie radzić z niepohamowanym głodem? Niekontrolowane epizody obżarstwa nie muszą od razu oznaczać zaburzeń. Często błędne pojmowanie diet redukcyjnych, zbyt duże restrykcje mogą wywołać stany zbliżeń. Jeśli ciężko Ci zapanować nad łakomstwem spróbuj wprowadzić kilka zmian w swoim życiu.

Regularne pory posiłków… Zacznij kontrolować swój głód, by uniknąć niepotrzebnego przejadania się. Jedz małe posiłki co 3-4 godziny, by podtrzymać stały poziom energii. Metabolizm nie będzie odczuwał niedostatku pokarmu i będzie pracować na stałym poziomie.