TRENING TO ZA MAŁO…

Mięśnie to coś więcej niż fitness...

poniedziałek, 6 Maj 2019


Jedzcie jaja…Jaja stanowią złoty standard w żywieniu. Jedno duże jajko dostarcza 75 kcal, 7g białka, zdrowych tłuszczów, witamin, minerałów i karotenoidów, silnych antyoksydantów, które neutralizują wolne rodniki. Wybierajcie jaja od kur z wolnego wybiegu. Takie kury stosują swoją naturalną dietę złożoną z traw, ziół i robaczków. Jeśli traficie na jajko z żółtkiem o intensywnym kolorze kura najprawdopodobniej była chowana w optymalnych warunkach. Blade żółtko może świadczyć o lekkim niedożywieniu kury.


Jedzcie rośliny wysokobiałkowe…Jeśli nie jadacie pokarmów pochodzenia zwierzęcego, opierajcie swoje diety na roślinach strączkowych, orzechach, nasionach i komosie ryżowej. Te pokarmy również dostarczają białka potrzebnego do regeneracji mięśni, ale jednocześnie zawierają sporo węglowodanów. Z tego powodu nie używajcie ich jako zamienniki mięsa, ale jako niezbędne elementy zbilansowanej diety.


Jedzcie więcej roślin…Zielone warzywa dostarczają bardzo mało kalorii w stosunku do skoncentrowania składników odżywczych. Dlatego możecie je jeść bez ograniczeń i nadal będziecie chudnąć. Warzywa liściaste zawierają mnóstwo składników potrzebnych do detoksykacji wątroby i jelit, regulujących poziom cukru we krwi i wspomagających odporność na choroby. Oto działanie niektórych z nich:
Rukola jest pełna związków azotu, które wspierają przepływ krwi do mięśni.
Kapusty charakteryzują się najwyższą zawartością witaminy K potrzebną do wzrostu kości.
Jarmuż jest pyszny, wszechstronny i świetny do soków i koktajli.
Szpinak ma najwyższą zawartość białka potrzebnego do budowy mięśni.
Botwina zawiera najwięcej błonnika, który wspiera zdrowie układu krążenia.


Bądźcie realistami!Bez względu na to, jaką dietetyczną drogą podążacie, najważniejsze jest, by jeść nieprzetworzoną żywność. Jeśli nie jesteś w stanie przeczytać zawartości tego co jest w pudełku lub opakowaniu, lepiej tego nie wybierać. Produkty sproszkowane, paczkowane w porcjach lub w inny sposób przetworzone nie powinny znajdować się w Waszej diecie. Starajcie się kupować produkty organiczne, mięso ze zwierząt karmionych trawą, tak jak przewidziała to natura. Spożywanie zdrowej żywności wspiera zdolność organizmu do samoregulacji i zapobiega chorobom. Pomoże Wam osiągnąć odtłuszczone, zdrowe, witalne i piękne ciało. Pamiętajcie, jesteście tym, co jecie. Więc jedzcie dobrze i wsłuchajcie się w swoje ciała.