TRENING TO ZA MAŁO…

Mięśnie to coś więcej niż fitness...

poniedziałek, 6 Maj 2019

Jest takie powiedzenie, że sześciopak buduje się w kuchni. Wierzę, że właściwe skupienie, forma i technika są niezbędne do osiągnięcia maksymalnych korzyści z treningów. Ale byłem świadkiem, jak najzagorzalsi miłośnicy fitnessu nie osiągali wymarzonych celów, bo ich dieta nie dostarczała odpowiednich składników odżywczych, by wspomóc spalanie tłuszczu i budowę mięśni..

W naszej świadomości dalej istnieją błędne przekonania na temat żywności. To przyczynia się do sabotowania naszych wysiłków, by osiągnąć odtłuszczone i szczupłe ciało. Im więcej dowiadujemy się o żywieniu, tym bardziej zdajemy sobie sprawę, że jedzenie nie jest takie proste. To nie tylko białka, tłuszcze i węglowodany. Co więc co trzeba jeść, by uzyskać stonowane i sprężyste ciało?

Jedzcie tłuszcz…Tłuszcz w diecie nie oznacza tkanki tłuszczowej. W rzeczywistości jest niezbędny do absorpcji witamin A, D, E i K. To niezbędne związki potrzebne do wzrostu kości i tkanek, prawidłowego działania układu odpornościowego i transportu przeciwutleniaczy. Jeśli stosujecie dietę ubogo tłuszczową, możecie czuć się ciągle głodni i cierpieć na zmęczenie psychiczne. Próbując zmniejszyć zapasy rezerw energii łatwo można przegrać. Przejadając się produktami odtłuszczonymi i typu light dostarczacie sobie mnóstwo węglowodanów, które zbudują tkankę tłuszczową. Lepiej jeść produkty bogate w jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, jak migdały, orzechy włoskie, awokado, oliwa z oliwek, sardynki, łososia i inne ryby morskie. Większość z tych produktów ma również mnóstwo białka, zapewnia uczucie sytości i dostarcza energii przez długi czas.


Jedzcie mniej mięsa…Mięśnie potrzebują białka do naprawy uszkodzonych tkanek i rozwoju nowych komórek, a mięso dostarcza wszystkich niezbędnych aminokwasów, by wesprzeć ten proces. Ale mięso jest też zakwaszające i ciężkostrawne, co może prowadzić do wzdęć i zaparć. Zbyt częste jedzenie mięsa powiązane jest ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, cukrzycy, a nawet niektórych nowotworów. Można zatem korzystać z zalet mięsa i jednocześnie jeść go mnie? Oczywiście! Łosoś, makrela i sardynki, a także mleko i jogurty dostarczają niezbędnych aminokwasów. Są tak samo skuteczne podczas budowania masy mięśniowej jak mięso i dostarczają kwasów tłuszczowych potrzebnych do wchłaniania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Ryby zapewniają kwasy omega-3, zmniejszając stany zapalne w całym ciele i pomagają obniżyć poziom cholesterolu.