TŁUSZCZYK NA BRZUCHU…PART1

TŁUSZCZYK NA BRZUCHU…PART1

TŁUSZCZYK NA BRZUCHU…PART1 1550 650 FitNow - treningi personalne

Podczas innych badań sprawdzających wpływ serwatki na wagę i obwód talii zastosowano losową metodę ślepej próby, by przebadać wpływ białka serwatkowego, sojowego oraz węglowodanów o tej samej kaloryczności na masę ciała i tkankę tłuszczową. Dziewięćdziesiąt otyłych osób lub z nadwagą, które były jednocześnie zdrowe, losowo przypisano do diety zawierającej 1670 kalorii/dziennie plus 56 gram serwatki, soi albo węglowodanów spożywanych dwa razy dziennie przez 23 tygodnie. Po 23 tygodniach masa ciała i ilość tkanki tłuszczowej u grupy spożywającej białko serwatki była znacznie mniejsza niż u grupy spożywającej węglowodany, natomiast nie pojawiła się znacząca różnica względem grupy jedzącej soję. Obwód talii był znacznie mniejszy u osób jedzących serwatkę niż u osób jedzących soję lub węglowodany. Wyniki tych badań są zgodne z innymi badaniami, które również pokazały, że serwatka poprawia skład ciała oraz/lub usprawnia utratę wagi, nawet jeśli doda się ją do diety, w której ilość kalorii nie została ograniczona.
Które białko będzie więc najlepsze?
Dołącz wszystkie trzy do swojej diety. Serwatka, kazeina i soja – wszystkie są korzystne. Dołącz produkty mleczne do swojego planu żywieniowego, by uzyskać naturalne źródło serwatki i kazeiny lub zrób szejka z mleka, tofu i owoców. Mieszaj i łącz ze sobą te białka dla otrzymania optymalnych rezultatów, ale zawsze pamiętaj o stosowaniu diety, jeśli chcesz mieć mniej tłuszczyku na brzuchu.

WYBIERAJ BIAŁKA POCHODZENIA ZWIERZĘCEGO…Poza dodaniem serwatki, kazeiny i soi do diety, powinnaś dobrze się zastanowić zanim całkowicie przejdziesz na wegetarianizm. Dane pochodzące z badań Danish Diet and Healthy Study, które skupiły się na obserwacji 44 897 mężczyzn i kobiet w wieku 50-64 lat przez trzy lata, sprawdziły powiązania pomiędzy czynnikami w diecie i zmianami w obwodzie talii. Co interesujące, odkryto, że łączna ilość przyjętych kalorii oraz kalorii przyjętych z węglowodanów, białek i tłuszczów nie była powiązana ze zmianami w obwodzie talii. Jednak ilość spożywanych białek jest powiązana ze zwiększaniem się obwodu talii w odwrotny sposób. Osoby, które zjadały więcej białek, zwłaszcza białek pochodzenia zwierzęcego, miały mniejszą talię.
Co jest tak wspaniałego w białkach pochodzenia zwierzęcego?
Być może jest to zawartość aminokwasów egzogennych (EAA; wszystkie białka pochodzenia zwierzęcego zawierają komplet EAA). Badania przeprowadzone w przeszłości pokazują, że około 10 gram EAA na posiłek maksymalnie stymuluje syntezę białek. Inne badania pokazały, że EAA mają znaczenie również jeśli chcesz mieć ładną talię. Podczas tych badań przekrojowych naukowcy przebadali związek pomiędzy ilością białek dobrej jakości (określonej jako proporcje między EAA i wszystkich białek zawartych w diecie), węglowodanami i tłuszczem oraz ilością przypadków, gdy został osiągnięty próg 10 gram EAA w ciągu dnia oraz procent tłuszczu znajdującego się w centralnej części brzucha u 27 zdrowych osób dorosłych. Mimo, że nie istniały powiązania pomiędzy węglowodanami oraz tłuszczami w diecie i tłuszczem w centralnej części brzucha, ilość białek dobrej jakości spożywanych w ciągu 24 godzin oraz ilość przypadków, gdy próg EAA został osiągnięty w ciągu dnia był powiązany z procentową ilością tłuszczu w centralnej części brzucha. Więcej dobrej jakości białek i częstsze osiąganie progu EAA = mniej tłuszczu w środkowej części brzucha.

PRODUKTY ROŚLINNE W DIECIE…Chociaż badania Danish Diet, Cancer and Health Study ujawniło znaczenie białek pochodzenia zwierzęcego dla naszej talii, wyniki nie powinny sprawiać, że będziesz jeść jedynie mięso. To badanie również wykazało, że warzywa i owoce są powiązane z obwodem talii, a przetworzone produkty od ziemniaków aż po pokarmy zawierające cukry proste powiązane są z większym obwodem talii.
W jaki sposób produkty pochodzenia roślinnego pilnują obwodu twojej talii?
Istnieją przynajmniej dwa możliwe wyjaśnienia (chociaż pewnie jest ich znacznie więcej). Po pierwsze, badania pokazują, że ludzie którzy stosują niskoenergetyczną dietę (mniej kalorii na objętość jedzenia) ogólnie spożywają mniej kalorii niż osoby, które stosują dietę wysokokaloryczną (więcej kalorii na objętość jedzenia). Produkty roślinne cechują się dużą objętością i generalnie zawierają mniej kalorii niż pozostałe pokarmy. Dodatkowo, niektóre rodzaje produktów roślinnych są bogate w polifenole, najbardziej wartościowe przeciwutleniacze w twojej diecie, a niektóre z nich (np. katechiny, resweratrol, kwercetyna i kurkumina) mogą odgrywać ważną rolę w przemianie materii.

ZAPRASZAMY DO CZĄŚCI DRUGIEJ…