SUPLEMENTY BCAA…

Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach...

czwartek, 21 Kwiecień 2016

Przyjmowanie BCAA nie tylko zwiększa poziom testosteronu po treningu, ale również buduje mięśnie, poprawiając proporcje między testosteronem, a kortyzolem. Podczas, gdy testosteron jest hormonem anabolicznym i wspomaga wzrost mięśni, kortyzol to hormon kataboliczny, który powoduje rozpad tkanki mięśniowej. Każda osoba pragnąca zbudować mięśnie będzie chciała mieć wysoki poziom testosteronu i niski poziom kortyzolu. Według ostatnich badań stwierdzono, że zażywanie BCAA podczas treningu oporowego zwiększa ilości testosteronu i zmniejsza reakcję kinazy kreatynowej i kortyzolu. Prowadzi to do budowania większej ilości tkanki mięśniowej i utraty mniejszych jej ilości.
W końcu, leucyna daje obiecujące wyniki jeśli chodzi o zwiększanie wrażliwości na insulinę i sprawia, że może ona działać efektywnie w organiźmie. Prowadzi to do łatwiejszej utraty tłuszczu, większego wzrostu mięśni i chroni przed cukrzycą.
Osoby podnoszące ciężary powinny korzystać z każdej okazji, by zoptymalizować poziom hormonów anabolicznych. BCAA to bezpieczny i efektywny sposób naturalnej manipulacji poziomu hormonów, który prowadzi do osiągania znacznie lepszych wyników.

BCAA i utrata tłuszczu Wpływ zażywanych aminokwasów BCAA na zmniejszenie tkanki tłuszczowej zaczęto intensywnie badać w ciągu ostatnich paru lat. Dowiedziono, że BCAA mogą mieć pozytywny wpływ w procesie chudnięcia. Nie oznacza to jednak, że każdy twój posiłek to pizza i frytki – a następnie połknięcie BCAA sprawi, że tłuszcz zniknie. Wygląda na to, że BCAA maksymalizuje utratę tłuszczu jedynie wtedy, gdy dana osoba jest już na diecie i ma ograniczoną ilość węglowodanów do pewnego stopnia. Wszystko wskazuje na to, że zdolność BCAA do oszczędzania glikogenu i zwiększania wrażliwości na insulinę może odgrywać ważną rolę w przyspieszaniu rezultatów planu utraty wagi.
BCAA są zalecane jako suplement podczas stosowania każdego planu utraty wagi, ponieważ pomagają zachować mięśnie. W każdej diecie z ograniczoną ilością kalorii, utrata tkanki mięśniowej jest realnym zagrożeniem i powinno się zapobiegać temu procesowi. Wszystkie pozytywne efekty oddziaływania BCAA na rozrost mięśni również pomagają je chronić, gdy ograniczamy ilość spożywanych kalorii. Należy zawsze pamiętać, że wszystko co buduje mięśnie, pomaga je również zachować.

BCAA jako cząsteczka sygnałowa Ostatnią funkcją BCAA jest zdolność do przejmowania funkcji cząsteczki sygnałowej w organiźmie. Ze względu na tą właściwość, najnowsze badania są bardzo ekscytujące dla społeczności kulturystów. By zrozumieć jakie to ważne, najpierw musimy zająć się rolą białka w organiźmie.
Od dawna było jasne, że aminokwasy są substratem dla tkanki mięśniowej. Oznacza to, że gdy zjadasz białka, ciało pobierze z nich aminokwasy, by zbudować tkankę mięśniową i inne białka. Właśnie dlatego ludzie często nazywają aminokwasy blokami budulcowymi. Jednak dowiedziono, że aminokwasy są czymś znacznie więcej. W ciągu ostatnich lat odkryto, że BCAA, zwłaszcza leucyna, wysyłają organizmowi sygnał, by poinformować go, żeby budował mięśnie.