SUPLEMENTY BCAA…

Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach...

czwartek, 21 Kwiecień 2016

Fakt iż leucyna, izoleucyna i walina są metabolizowane w mięśniach sprawia, że są szybkim źródłem energii, gdy ciało akurat jej potrzebuje. Podczas dłuższych treningów można zaobserwować znaczny wzrost metabolizmu BCAA, ponieważ potrzebujemy większej ilości energii, gdy poddani jesteśmy maksymalnie zwiększonemu wysiłkowi. Dlatego BCAA są niewiarygodnie efektywne, gdy zażywa się je w okolicach treningu.
Wyjątkowe procesy metaboliczne, wymagania i wszechstronność BCAA sprawiają, że mogą one wpływać praktycznie na każdy aspekt treningu.

BCAA i wydajność organizmu Poprawianie swojej wydajności podczas treningu jest niezwykle ważne, niezależnie od twoich celów. Jeśli jesteś atletą, zwiększona wydajność pomoże ci podczas zawodów, w świecie kulturystów przekłada się na podnoszenie większego obciążenia i maksymalizację powtórzeń, co w końcu zaowocuje rozrostem mięśni.
BCAA nie tylko mogą być używane jako źródło energii, ale również wpływają pozytywnie na utlenianie tłuszczu u osób, które mają za mało glikogenu. Pozwala to na dłuższy i cięższy trening, bez zmęczenia, ponieważ zwiększone zapotrzebowanie na energię zostaje zaspokojone. Dotyczy to treningu o wysokiej intensywności, jak i treningu wytrzymałościowego.
Kolejna zaleta BCAA – mogą poprawić twoje osiągnięcia dzięki oszczędzaniu glikogenu w trakcie treningu. Gromadzony w formie węglowodanów w tkance mięśniowej i wątrobie, glikogen jest ulubionym paliwem dla pracujących mięśni podczas bardzo intensywnych ćwiczeń. Z tego względu dostępność i oszczędzanie glikogenu jest niezwykle ważne jeśli chcesz ciężko trenować przez dłuższy czas. Badania pokazały, że przyjmowanie BCAA przed i w trakcie treningu pozwalają oszczędzić około 25% glikogenu. Uważa się, że przyjmowanie BCAA zwiększa poziom alaniny we krwi, która w wątrobie zostaje przetworzona w glukozę i odesłana do pracujących mięśni, by mogła zostać zużyta jako paliwo. Oszczędzanie glikogenu przez BCAA nie tylko pozwala na dłuższy i bardziej intensywny trening, ale również przyspiesza regenerację, dzięki czemu możemy wykonać lepszy trening następnego dnia.

Oddziaływanie na hormony… Hormony są głównym czynnikiem określającym jak dużo masy mięśniowej możemy zbudować. To one odróżniają czołowych atletów od innych ludzi i wpływają na różnice w budowie mięśni kobiet i mężczyzn. Najważniejsze dla osób podnoszących ciężary są hormony anaboliczne, które mogą wspierać syntezę białek (rozrost mięśni). Najbardziej godnymi uwagi hormonami anabolicznymi są testosteron, insulina i hormon wzrostu (GH). To one odgrywają ogromną rolę w kontrolowaniu budowy mięśni. Na szczęście udowodniono, że przyjmowanie BCAA może mieć pozytywny wpływ na uwalnianie hormonów anabolicznych.
Prawdopodobnie testosteron jest najbardziej znanym hormonem anabolicznym, a BCAA wpływają pozytywnie na jego poziom, jeśli spożywa się je przed treningiem. To normalne, że podczas intensywnego treningu poziom testosteronu wzrasta, a po zakończeniu spada do podstawowej ilości. Badania pokazały, że gdy atleci zażywali BCAA przed treningiem, poziom testosteronu po treningu pozostawał podniesiony przez kilka godzin, natomiast u grupy kontrolnej ilość testosteronu zmniejszała się znacząco po zakończeniu ćwiczeń. BCAA mogą pomagać w maksymalizowaniu wzrostu mięśni po każdej sesji treningowej.