SUBSTANCJE ODŻYWCZE DLA WEGETARIAN…

Racjonalne postępowanie...

wtorek, 16 Lipiec 2019


NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE…
Organizm potrzebuje dobrej jakości olejów, które pomogą wchłaniać witaminy rozpuszczalne w tłuszczu – A,D,E,K, zapewnią energię, wyregulują poziom cholesterolu, pomogą zachować zdrowe serce i spełnią mnóstwo innych ważnych funkcji. Ilość nasyconych tłuszczów pochodzenia zwierzęcego jest ograniczona w diecie wegetariańskiej, ale powinno się również unikać tłuszczów trans i uwodornionych, które znajdują się w wypiekach, oraz margarynach, ponieważ są szkodliwe dla naszego zdrowia. Zalecane dzienne spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 i omega -6 to jedna do dwóch łyżek.
Produkty zawierające mnóstwo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych to:

  • oliwa z oliwek
  • olej sezamowy
  • olej z orzechów włoskich
  • olej lniany
  • olej z konopi (ma korzystny wpływ na dietę i zawiera tłuszcze omega-3)

Źrodło nasyconych kwasów tłuszczowych to:

  • surowe i klarowane masło
  • olej kokosowy

Wniosek…Dbaj o zdrowie i wybieraj naturalne produkty. Decyzja o zmianie diety powinna być dokładnie przemyślana i skonsultowana z lekarzem…