SUBSTANCJE ODŻYWCZE DLA WEGETARIAN…

Racjonalne postępowanie...

wtorek, 16 Lipiec 2019


ŻELAZO I CYNK… Zdrowa i silna krew potrzebuje odpowiedniej ilości żelaza, a dieta wegetariańska może dostarczyć go mnóstwo. Zalecane dzienne spożycie żelaza dla kobiet w wieku 20-50 lat wynosi 18 mg, dla kobiet w wieku 50+ 10 mg, a dla dorosłych mężczyzn 10 mg.
Ponieważ ludzkie ciało nie magazynuje cynku, ważne jest by dostarczać ten pierwiastek wraz z pożywieniem. Cynk jest odpowiedzialny za funkcjonowanie układu odpornościowego, metabolizm komórkowy, gojenie ran, podziały komórkowe, a także za syntezę białek i DNA. Zalecane dzienne spożycie dla kobiet wynosi 8 mg, a dla mężczyzn 11 mg.
Bogatymi źródłami cynku są:

  • zielone warzywa liściaste jak kapusta, jarmuż, szpinak, warzywa kapustne i brokuły
  • orzechy i nasiona jak nerkowce i migdały
  • skiełkowane i ugotowane formy warzyw strączkowych, soczewicy i grochy
  • surowe i suszone owoce: morele, rodzynki i daktyle; syrop z daktyli i melasa
  • ziarna i mąki pełnoziarniste