SUBSTANCJE ODŻYWCZE DLA WEGETARIAN…

Racjonalne postępowanie...

wtorek, 16 Lipiec 2019

       Gdy przechodzisz, czy decydujesz się po dłuższym namyśle na bardziej, lub strikte wegetariański sposób odżywiania się, ważne jest poszerzenie wiedzy na temat substancji odżywczych, które twoje ciało potrzebuje każdego dnia. Dostarczenie odpowiednich zamienników mięsa, to podstawa racjonalnego postępowania i dbania o zdrowie...

    

BIAŁKA… Bardzo ważna część każdej diety. Średnia ilość białka spożywanego dziennie przez kobiety wynosi 50 gram, a przez mężczyzn 60 gram, co można łatwo dostarczyć w formie:

  • fasoli, soczewicy, grochu lub innych roślin strączkowych
  • produktów z fermentowanej soi w formie tempehu, miso i natto
  • jajek od kur z wolnego wybiegu
  • surowego mleka, sera i jogurtu
  • orzechów i nasion, które są jeszcze bardziej korzystne, jeśli najpierw je namoczymy lub wyhodujemy z nich kiełki
  • mleka z orzechów lub nasion

Pamiętaj – by unikać pseudo mięs i innych oszukanych białkowych pokarmów, ponieważ są wysoko przetworzone, a lista składników w nich zawartych jest tak długa jak twoja ręka. Kwas fitowy pozostający w tych produktach sojowych spowalnia wchłanianie żelaza i cynku. U zwierząt, na których testowano izolat białka sojowego zaobserwowano powiększenie organów, zwłaszcza tarczycy i trzustki oraz zwiększone odkładanie się kwasów tłuszczowych w wątrobie.