SÓL I LETNIA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA…

Ograniczać czy kontrolować???

niedziela, 31 Lipiec 2016

Płyny i Sól : Niewątpliwie istnieje wiele możliwych przyczyn kurczów mięśni, jednak zasadniczą jest duża utrata sodu i płynów ustrojowych. Sód jest istotnym pierwiastkiem, który inicjuje powstawanie sygnałów w komórkach nerwowych i wywołuje ciąg zdarzeń prowadzący do kurczów mięśni podczas wysiłku. Tym samym niedobór sodu i płynów ustrojowych może powodować, że mięśnie stają się nadwrażliwe. W takich warunkach niewielkie obciążenie, takie jak kontynuacja ruchu, może prowadzić do niekontrolowanych kurczów i rozkurczów mięśni.

Zapobieganie kurczom mięśni…
Zanim wystąpią kurcze, zaleca się sportowcom stosowanie kilku poniższych zaleceń:
1. Pij dużo płynów, aby być nawodnionym podczas wysiłku.
2. Uzupełniaj zasoby sodu podczas ciężkich wysiłków fizycznych połączonych z nasilonym poceniem się pijąc napoje sportowe.
3. Po wysiłku uzupełniaj utracone wraz z potem składniki mineralne (dotyczy to zwłaszcza soli) i pozwól mięśniom na odpoczynek.

Szybkie usuwanie bolesnych kurczów mięśni : Jeżeli kurcze pojawiają się nagle podczas treningu lub zawodów, należy podjąć natychmiastowe działania:
1. Rozciągnij mięśnie. Ponieważ bardzo często występowanie kurczów łączy się ze zmianami obciążenia masy ciała. Ćwiczenia związane z rozciągniem mięśni bez ich obciążania ciężarem ciała stanowią skuteczną metodę zapobiegawczą.
2. Masuj obszar objęty kurczem. Masaż mięśnia będącego w stanie kurczu może zarówno ulżyć bólowi, jak i polepszyć przepływ krwi i płynów ustrojowych w tym obszarze.
3. Dbaj o odnowę. Odpoczynek i odpowiednie nawodnienie organizmu płynami zawierającymi elektrolity -zwłaszcza sód – szybko przynosi poprawę…
A kąpiele morskie są zawsze wskazane…