SAMOKONTROLA…

Postaw na zdrowy rozsądek...

poniedziałek, 8 Lipiec 2019


3.UNIKAJ PRZETWORZONEGO CUKRU… Jeśli zjadasz dodatkowe ilości cukru, które szybko nie ulegną metabolizmowi, zostaną one odłożone w formie tłuszczu. Wielu z nas, zwłaszcza mężczyźni, ma tendencję do odkładaniu tłuszczu na brzuchu. Dieta bogata w cukier spowolni wysiłki w dążeniu do uzyskania sześciopaka. Przetworzony cukier jest jednym z najgorszych wrogów twoich mięśni brzucha. Nie mam tutaj na myśli jedynie białego cukru i pełnego fruktozy syropu kukurydzianego, ale każdy produkt, który zawiera cukier. Dotyczy to również „surowych“ i „naturalnych“ cukrów, nie wspominając już innych błędnie oznaczonych pełnych cukru produktów jak nektary, syropy i sok z trzciny cukrowej. Naturalne cukry występujące w owocach i warzywach nie zaliczają się do tej kategorii, nie zostały przetworzone i nadal zawierają błonnik. Dlatego są metabolizowane powoli i stopniowo. Jabłko jest nie tylko słodkie, ale również sycące i wolne od przetworzonych cukrów, co sprawia, że jest ono idealną przekąską dla mięśni brzucha.


4.PIJ WIĘCEJ WODY… Najgorsze w cukrze jest to, że dodaje się go praktycznie do wszystkiego. Chociaż oczywisty jest fakt, że napoje gazowane i koktajle nie będą pomocne w twoim dążeniu do idealnych mięśni brzucha, wiele osób nadal nieświadomie pije cukier w formie smakowej wody, dosładzanej herbaty mrożonej, soków owocowych, napojów kawowych i innych. Te produkty powinny być spożywane w ilościach minimalnych, a najlepiej wcale. Naucz się czytać listę składników i informacje na temat substancji odżywczych umieszczone na produktach i nie przyjmuj niczego za pewnik. Napoje nie zawsze są tym, na co wyglądają! Szklanka soku pomarańczowego ma ponad 200 kalorii i 20 gram cukru. Woda nie ma ich wcale. Nie można zapominać o tym, jak ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości H2O. Woda również przyspiesza metabolizm oraz trawienie, co pomaga chudnąć. Nawadnia i nawilża, zwiększając jędrność skóry i poprawiając wygląd twoich mięśni brzucha. Dodatkowo, woda usuwa toksyny z organizmu oraz zmniejsza dolegliwości bólowe, co pomaga ci trenować mocniej i szybciej się regenerować.


5.JEDZ MNIEJ… Można obrać wiele ścieżek ku idealnym mięśniom brzucha. Wiele diet i stylów żywieniowych ma potencjał, by pomóc ci schudnąć, ale nie zamierzam ci mówić, która jest lepsza. Ale powiem coś takiego: Chociaż nie istnieje jedna metoda pomagająca tracić na wadze, która działałaby idealnie na każdego i w każdej sytuacji, samo jedzenie mniejszych ilości jest dobrym rozwiązaniem. By mieć napakowany sześciopak, nie można mieć tkanki tłuszczowej. 10 % tkanki tłuszczowej mężczyzn lub mniej dla mężczyzn i 20 % lub mniej dla kobiet – to ogólnie przyjęte standardy. Takiej liczby nie można osiągnąć bez dobrego, staromodnego poskromienia apetytu. Zakładając, że jesteś jak większość z nas – jeśli chcesz pokazać te ciężko zdobyte mięśnie brzucha, po prostu musisz jeść mniej.


6. ŻYJ SWOIM ŻYCIEM… Poskromienie apetytu to jedna rzecz. Pozbawianie się czegoś to coś zupełnie innego. Linia pomiędzy tymi dwoma elementami jest bardzo cienka i sam musisz ją odnaleźć, ale sposób, który sprawia, że ciągle chcesz więcej z pewnością sprawi, że nie będzie zadowolony. Pozbawianie się czegoś na dłuższą metę prowadzi do wywołania złych nawyków i zwykle przynosi efekty przeciwne do zamierzonych. Uważam, że najlepsze jest zdrowe, holistyczne podejście do życia i treningu. Spójrz na to z większej perspektywy. Powinieneś się cieszyć jedzeniem, a z odpowiednim nastawieniem możesz to robić i na dodatek mieć idealne mięśnie brzucha. Każdy z nas jest produktem swoich codziennych nawyków. Jeśli prawidłowo się odżywiasz przez 80-90 % czasu, nie ma powodu, dla którego nie mógłbyś sobie czasem odpuścić. Tą zasadę stosuje się w przypadku deserów, oszukanych posiłków (może je również tak nazywać), a nawet świątecznych obiadów. Będą w porządku, ponieważ pozwalasz sobie na nie tylko od czasu do czasu. Ale bądź se sobą szczery i rozliczaj się – coś, co zjadasz codziennie nie może zaliczać się do oszukanych posiłków. Jeśli masz dobre nawyki żywieniowe, nie musisz praktycznie niczego unikać przez 100 % czasu. Dzięki temu ty i twoje mięśnie brzucha będziecie żyli razem długo i szczęśliwie.
Nie przestawaj marzyć!