REGULARNE POSIŁKI…

CZY W PORZĄDKU JEST OMIJAĆ POSIŁKI, BY OBJADAĆ SIĘ PÓŹNIEJ?

poniedziałek, 20 Marzec 2017

Przyjrzyjmy się jakie wady i zalety ma częste i regularne spożywanie posiłków? Czy i w jaki sposób taka systematyczność wspomaga budowę masy mięśniowej? Dlaczego również pomysł głodzenia się, a następnie objadania i w rezultacie chomikowania kalorii jest tzw. błędnym kołem??? Nie ważne gdzie jesteś, zawsze masz jakiś wybór...

Nadciąga zabawa… Załóżmy, że akurat jesteś na diecie i otrzymałeś zaproszenie na przyjęcie. Spodziewasz się obfitego obiadu oraz otwartego baru i szwedzkiego stołu z mnóstwem przekąsek serwowanych do późnych godzin nocnych.
Niestety nie jesteś pewien czy znajdziesz tam coś zdrowego dla siebie i dodatkowo w miarę odpowiadającego twojemu aktualnemu menu…
Co należy zrobić? Czy powinieneś ograniczyć posiłki wcześniej tego dnia, by zrobić miejsce na wieczorne – tzw. „małe oszukaństwo”?

Chomikowanie… 
Ten przypadek dokładnie ilustruje tzw. chomikowanie kalorii, analogiczne do chomikowania pieniędzy, które mamy zamiar wydać później w większej ilości. Niestety są to powszechne sytuacje wśród osób będących na diecie. Głodzenie się, by następnie najadać się bez umiaru… Jeśli naprawdę poważnie myślisz o zdrowiu i celach fitness, zastanów się dobrze nad sensem takiego działania. Nie powinieneś chomikować kalorii!

Zdrowe wybory… Po pierwsze, jeśli jesteś ze sobą szczery, musisz zgodzić się z faktem, że prawie zawsze można znaleźć na takich spotkaniach zdrowe produkty. Na stołach przeładowanych chipsami, kremowymi sosami, ciastkami, słodyczami, serami, alkoholem i nieskończoną ilością innych podobnych tzw. smakołyków jest jeszcze coś więcej. Przyjrzyj się lepiej, a zauważysz tace pełne marchwi, kalafiora, selera, owoców, piersi z indyka i innych zdrowych przekąsek.
Nie ważne gdzie jesteś, zawsze masz jakiś wybór… Wybieraj mądrze w oparciu o dostępne opcje. Jeśli naprawdę nie znajdziesz nic zdrowego, możesz oczywiście zjeść coś innego, lecz pamiętaj, by były to małe porcje, by nie zaburzyć równowagi kalorycznej.