OWOCE – A DIETA?

Stań się silniejsza i zdrowsza...

piątek, 4 Maj 2018

10 PROSTYCH TRIKÓW NA ZWIĘKSZENIE ILOŚCI SPOŻYWANYCH OWOCÓW:Powinniśmy starać się spożywać co najmniej dwie filiżanki owoców dziennie, a nawet więcej, jeśli jesteśmy aktywni fizycznie. Oto kilka sugestii, które pomogą ci podnieść ilość spożywanych owoców na zdrowszy poziom oraz po drodze stracić kilka zbędnych kilogramów.

  1. Wiemy, że wolicie zamówić sernik, ale mamy dla was dobry kompromis. W wielu restauracjach można zamówić dania z owocami z dodatkiem pysznego smakołyka jak malutkie ciastko lub łyżka sorbetu.
  2. W ciągu dnia jedz plasterki jabłka, dzięki temu automat ze słodyczami będzie cię kusił w znacznie mniejszym stopniu.
  3. Czy nocne zachcianki na lody hamują twoją dietę? Podjadaj mrożone sorbety zamiast tego. Są słodkie, owocowe – a najlepsze domowej roboty..,
  4. Gdy jesz w restauracjach z fast foodami, zamiast frytek zamów koktajl.
  5. Pączki i bajgle mogą być codzienną przekąską w pracy, ale możesz zamiast tego zrobić deser lodowy z zamrożonych jagód, jogurtu i granoli o niskiej zawartości tłuszczu.
  6. Jeśli zwykle do swojej kanapki popołudniowej jesz chipsy, spróbuj zamienić je na grejpfruta. Obierz i podziel owoc na cząstki rano zanim pójdziesz do pracy i włóż go do plastikowej torebki z zapięciem.
  7. Ożyw swoje śniadanie wrzucając garść jagód na swoje zimne płatki śniadaniowe albo dodając pokrojone jabłko do owsianki.
  8. Chcesz zaserwować pyszne danie na deser podczas kolacji ze znajomymi? Spróbuj zrobić deser owocowy. Pokrój w plasterki truskawki i pomieszaj je z malinami oraz jagodami. Polej wszystko syropem szybkim w przygotowaniu: Gotuj na wolnym ogniu 1/2 szklanki wody z 2 łyżkami cukru i 1 łyżką amaretto aż płyn zredukuje się do 1/4 szklanki. Ostudź i polej syropem owoce dla nieziemskiego wykończenia deseru.
  9. Przystawki mogą być zgubą dla odchudzającej się osoby – są pełne kalorii i tłuszczu. Przygotuj pyszne, kolorowe, niskokaloryczne szaszłyki z owoców. Pokrój różne owoce i wbij je na kijek – użyj pomarańczy, truskawek, pokrojonych bananów, gruszek… możliwości są nieograniczone! Jeśli przygotowujesz przystawkę z wyprzedzeniem, polej owoce sokiem z cytryny, dzięki czemu banany i gruszki nie staną się brązowe.
  10. Zawsze stawiaj miskę świeżych owoców na blacie w kuchni. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że sięgniesz po jabłko, zamiast po coś słodkiego….