NIE ULEGAJ POKUSIE…

5 ZDROWYCH PRZEKĄSEK DLA NOCNYCH ŁAKOMCZUCHÓW...

środa, 14 Listopad 2018


Zamiast masła orzechowego:Tak, masło orzechowe zawiera zdrowe tłuszcze, ale chwytając za słoik i zanurzając w nim łyżeczkę można pochłonąć o wiele za dużo kalorii. Zdecydowanie lepiej jest przygotować sobie inne przekąski na bazie masła orzechowego. Dobrze spiszą się proteinowe trufle, batony, czy proteinowe masło orzechowe. Dzięki mniejszej kaloryczności można cieszyć się łyżeczką masła bez wyrzutów sumienia.



Zamiast tostów:Odłóżcie mocno przetworzony ser w plasterkach! Idealne tosty z kromek jasnego chleba tostowego z plasterkiem sera to szczyt wygody i bomba niezdrowych kalorii. Lepiej posmarować kromkę chrupkiego pieczywa żytniego łyżeczką kremowego serka, dodać ulubione warzywa i zioła i nie mieć wyrzutów sumienia. Jeśli dalej marzycie o ciepłym toście wybierzcie kromkę pełnoziarnistego chleba razowego z mozzarellą (mozzarella ma o 20% mniej kalorii, o 3x więcej białka i o 2x mniej tłuszczu niż serki topione w plasterkach). Zamiast robić tosta z 2 kromek chleba, wykorzystajcie tylko jedną i zapieczcie tosta na suchej patelni z pokrywką. Chleb stanie się chrupki, mozzarella się stopi, a spożyjecie dwa razy mniej pieczywa.



Zamiast czekolady:Właściwie czekolada jest w porządku! Jednak musi być to odpowiedni rodzaj czekolady. Zamiast garści cukierków czekoladowych wybierzcie dwie kostki gorzkiej czekolady, która zaspokoi smaczek na czekoladę. Ma znacznie mniej cukru i dużo więcej przeciwutleniaczy. Osoby preferujące słodszy smak mogą łączyć czekoladę z owocami. Można nafaszerować maliny groszkami czekoladowymi, oprószyć kawałki brzoskwini wiórkami czekolady lub przygotować truskawki w czekoladzie.