NATURALNE SUPLEMENTY NA UTRATĘ TŁUSZCZU…

Wapń, zielona herbata, błonnik i inne...

piątek, 3 Czerwiec 2016


        Szukasz suplementów na utratę tłuszczu, które najlepiej wpływają na organizm? Działanie wielu suplementów zostało potwierdzone badaniami, jednak wciąż łatwo można „ się nabrać” kupując niektóre preparaty. Kapsaicyna, zielona herbata, wapń i olej rybny to tylko niektóre z suplementów na utratę tłuszczu, które wydają się obiecujące...



Oto lista 10 najlepszych suplementów na utratę tłuszczu, które działają i są bardziej faktem niż iluzją.

Zielona herbata/ ECGC Naukowcy przypuszczają, że połączenie katechin, zwłaszcza ECGC z kofeiną może sprawiać, że herbata zielona, biała oraz herbata oolong są delikatnymi pomocnikami w utracie nadmiernej masy ciała. Badania pokazały, że spożywanie ekstraktów z herbaty prowadzi do zmniejszenia ilości spożywanego jedzenia i/lub zwiększa ilość zużywanej energii. Osoby poddane badaniom miały deficyt około 60 kalorii dziennie ze względu na zwiększone zużycie energii przypisane ekstraktom z herbaty.

Kapsaicyna i Kapsaicynoidy Kapsaicyna jest głównym składnikiem odpowiedzialnym za ostry smak w pikantnych, czerwonych papryczkach. Wykazano, że wspiera ona termogenezę i utlenianie tłuszczów. Wyciąg z papryczek jest bardzo ostry, przez co osoby badane nie były w stanie zachować suplementacji na odpowiednim poziomie, by osiągnąć długoterminową utratę wagi.
Podczas badań przyjrzano się także kapsaicynoidom, nieostrym substancjom znajdującym się w papryczkach, by określić ich działanie na metabolizm i wagę ciała u 40 kobiet i 40 mężczyzn. Po 12 tygodniach badań z udziałem placebo, osoby, które zażywały 6 mg kapsaicynoidów dziennie nie straciły więcej masy ciała niż grupa kontrolna, jednak można było zaobserwować u nich znacząco niższą zawartość tkanki tłuszczowej…

Białka serwatkoweBiałka, a zwłaszcza białka serwatkowe pomagają kontrolować apetyt, poprzez wysyłanie sygnałów do mózgu informujących o sytości, przez to wpływają pozytywnie na krótko i długoterminową kontrolę przyjmowania pokarmu. Chociaż białka serwatkowe występują w mleku i produktach mlecznych, by przyjmować właściwe ich ilości, czasami konieczna jest suplementacja.

Mleko i Wapń Badania przeprowadzone w Kanadzie pokazały, że kobiety spożywające mniej niż 600 mg wapnia dziennie, miały większą masę ciała, wyższe BMI, procentową zawartość tkanki tłuszczowej, ogólną masę tłuszczową, obwód talii i więcej tkanki tłuszczowej trzewnej niż kobiety, które spożywały większe ilości wapnia, nawet po dostosowaniu ilości spożywanej energii, procentowej ilości energii spożywanej w formie tłuszczu, białka w diecie, statusu socjoekonomicznego i wieku.