NATURALNE SKŁADNIKI ODŻYWCZE…

5 składników odżywczych, ktore lepiej pozyskać z naturalnej żywności niż z suplementów...

poniedziałek, 23 Kwiecień 2018


WapńDlaczego jest potrzebny?: Wapń jest ważny nie tylko dla zdrowych kości, ale także dla prawidłowego funkcjonowania mięśni, przewodzenia impulsów nerwowych i wielu innych procesów metabolicznych.
Gdzie się znajduje?
Mówiąc wapń, ma się w głowie nabiał. Ale czy wiecie, że liściaste, zielone warzywa, takie jak szpinak, kapusta włoska, czy rukola są również dobrym źródłem tego minerału? Ta smaczna zielenina dostarcza nie tylko wapnia, ale dużych ilości witaminy K, magnezu i i innych składników odżywczych, które również odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu zdrowych kości i całego ciała.



CynkDlaczego jest potrzebny?: Cynk znany jest przede wszystkim ze wspomagania układu odpornościowego w walce z bakteriami i wirusami. Jest też ważny podczas tworzenia białek i DNA. Ten minerał poprawia gojenie się ran i jest niezbędny dla zmysłu węchu i smaku. Dzięki cynkowi możemy cieszyć się smakiem żywności.
Gdzie się znajduje?
Ostrygi zawierają więcej cynku, niż jakiekolwiek inne jedzenie. Fasola, orzechy, nasiona, produkty pełnoziarniste i produkty mleczne również są dobrym źródłem cynku.



Podsumowanie…Najlepszą zaletą naturalnej żywności jest to, że nie ogranicza się do dostarczania jednego składnika. Zawiera szereg wielu niezbędnych nam substancji odżywczych, które ze sobą współpracują w celu poprawy ogólnego stanu zdrowia i witalności. Istnieją oczywiście przypadki, w których suplementy witamin i minerałów są wskazane. Również wtedy, gdy dieta jest uboga w substancje odżywcze, witaminy i minerały. W końcu nikt nie jest idealny. Porozmawiajcie z lekarzem lub dietetykiem o swojej diecie, by dowiedzieć się, czy musicie coś suplementować… Konsultacje dietetyczne Fitnow.pl