NAPOJE PO TRENINGU…

Znajdź produkt dla siebie...

czwartek, 17 Maj 2018

Napoje hipertoniczne… Zawierające 10g węglowodanów na 100ml, napoje hipertoniczne są doskonałe do uzupełnienia energii po treningu, lecz obecność tak dużej ilości węglowodanów może sprawić, że absorpcja wody będzie opóźniona. Napoje hipertoniczne można traktować raczej jako żywność w płynie i najlepiej stosować po treningu lub na zmianę z wodą podczas długich zawodów sportowych. Doskonale sprawdzają się także w formie przedtreningowej przekąski, np. gdy trening odbywa się wcześnie rano. Czysty, niesłodzony sok owocowy jest dobrym przykładem napoju hipertonicznego, lecz dostępne są także wersje komercyjne.

Napoje białkowe… Stosuje się je głównie w treningu siłowym, ponieważ napoje proteinowe są wygodnym sposobem na pozyskanie dodatkowych aminokwasów, bez konieczności spędzania całego dnia w kuchni. Oferują mobilność i łatwy dostęp, a także są dostępne w przeróżnych smakach. Nie wszystkie są sobie równe. Białko serwatkowe ulega rozpadowi przez nadmierne ogrzanie, dlatego warto poszukać napojów białkowych, które przetwarzane są na zimno. Jeśli czujesz, że potrzebujesz więcej białka (niż standardowe 2g na kg masy ciała), suplementacja tego typu może być przydatna, lecz prawdziwe jedzenie jest lepszym wyborem.

Napoje białkowo – węglowodanowe… Zawierające zwykle białka i węglowodany w stosunku 1:2, napoje białkowo – węglowodanowe mogą być traktowane jako zamiennik posiłku, co czyni je idealnymi dla sportowców w ruchu. Trening ciężki i częsty wymaga regularnego dostarczania energii, a standardowe posiłki nie są w tym wypadku zbyt wygodne. Napoje białkowo – węglowodanowe są doskonałą alternatywą, ponieważ możesz zabrać je wszędzie gdzie tylko chcesz (czego z porcją kurczaka i ryżu nie zrobisz). Sportowcy, którzy mają niedowagę trudności z przyjmowaniem odpowiedniej ilości kalorii, mogą spożyć znacznie więcej kalorii dzięki tego typu napojom. Każda moneta ma jednak dwie strony, więc ci, którzy chcą zrzucić kilka kilogramów, pijąc napoje białkowo-węglowodanowe mogą nawet zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii, ponieważ napoje te są w nie bardzo bogate, a nie dają poczucia sytości.

Napoje kreatynowe… Kreatyna jest jednym z niewielu suplementów sportowych, które przetrwały próbę czasu i zostały pomyślnie przetestowane. Ludzie stosujący kreatynę mówią, że dzięki niej szybciej regenerują się po treningach, czują się silniejsi podczas nich oraz szybciej budują masę mięśniową. Napoje kreatynowe często zawierają węglowodany, które zwiększają wchłanianie kreatyny i mogą być bardzo przydatne dla osób, które trenują swoją dyscyplinę w warunkach beztlenowych. Nie każdy będzie czerpać korzyści z suplementacji kreatyny, jednak ze względu na potencjalne korzyści – zarówno anegdotyczne jak i empiryczne – warto spróbować przynajmniej raz. By uzyskać jak najwięcej z suplementacji kreatyny, ważne jest by postępować zgodnie z instrukcjami producenta i stosować ją przynajmniej przez 6-8 tygodni, by dać jej czas, by zaczęła działać. Jeśli po tym czasie nie zauważysz żadnych zmian, prawdopodobnie kreatyna po prostu nie jest dla ciebie.