KAZEINA…

PRZEWODNIK PO BIAŁKACH KAZEINOWYCH...

wtorek, 20 Czerwiec 2017

Jak powinienem zażywać białko kazeinowe? Proszek kazeinowy można stosować na różne sposoby, tak samo jak niezliczone, inne proszki proteinowe. Wielu ludzi lubi mieć coś pod ręką w razie potrzeby, więc mieszanie kazeiny z odpowiednią ilością płynów (około 1 szklanka na każde 25g białka) za pomocą łyżki/blendera/shakera będzie dobrą opcją. Ze względu na swoje właściwości chemiczne, proszek kazeinowy wytworzy nieco gęstszy napój niż proszek serwatkowy, a struktura napoju czasem opisywana jest jako nieco ziarnista.
Dodatkowo, charakterystyczna właściwość koagulacji białek kazeinowych w środowisku kwaśnym i/lub w wysokiej temperaturze, sprawia, że trudno je upiec lub dodać do gorącego pożywienia, ponieważ są nierozpuszczalne i zbijają się w grudki. Osoby kreatywne mogą zastosować proszek kazeinowy do wytworzenia puddingu proteinowego. Ponieważ proszek kazeinowy łatwo ulega stężeniu, gdy połączy się go z odpowiednią ilością wody, może to być odpowiednie rozwiązanie dla tych, którzy mają już dość picia swoich suplementów.

Kiedy powinienem zażywać białka kazeinowe? Białka kazeinowe są tak wszechstronne, że możesz ich używać w zasadzie za każdym razem, gdy chcesz dostarczyć więcej białek do organizmu. Są szczególnie użyteczne, gdy spodziewamy się, że nie będziemy jeść przez dłuższy czas (jak przed pójściem spać). Białko kazeinowe można również połączyć z białkiem serwatkowym, by zwiększyć reakcję anaboliczną. Jeśli szukasz idealnej opcji na czas po treningu, postaraj się połączyć suplementy zawierające białka serwatkowe i kazeinowe w stosunku 2:1.

Serwatka kontra Kazeina… Podczas gdy serwatka jest rozpuszczalna w kwasach  (międzi innymi dlatego powoduje gwałtowny wzrost aminokwasów w osoczu krwi), kazeina koaguluje gdy wystawiona jest na działanie roztworów kwasu i wolno się wytrąca, co powoduje stałą prędkość trawienia. Białka wysokiej jakości, jak serwatka i kazeina, wspierają syntezę białek mięśniowych po ćwiczeniach, poprzez aktywację kinazy mTOR.
Mimo, że wykazano, iż w pojedynkę białko serwatkowe bardziej efektywnie stymuluje syntezę białek mięśniowych od razu po treningu, kazeina może być dobrym dodatkiem do serwatki, ponieważ poprawia reakcję anaboliczną po treningu z obciążeniem. Nie myśl o tym na zasadzie: albo jedno albo drugie. Zarówno kazeina jak i serwatka są twoimi sprzymierzeńcami w walce, by zbudowanć wymarzoną sylwetkę i powinno się je stosować wspólnie.

FAQ na temat kazeiny; Czy suplement białka kazeinowego jest dobry, jeśli mam alergię na mleko?
Niestety kazeina nie jest bezpieczna jeśli wykazujesz reakcje alergiczne na mleko. Białka z mleka są znane ze swych właściwości alergizujących.
Czy białka kazeinowe są w porządku jeśli mam nietolerancję laktozy?
Tak, kazeina jest białkiem znajdującym się w mleku i nie ma nic wspólnego z laktozą (cukrem znajdujący się w mleku).
Czy mleko na bazie ryżu, soi lub migdałów zawiera białka kazeinowe?
Nie, są to mleka wytworzone z ziaren/roślin, a kazeina znajduje się jedynie w produktach mlecznych pochodzenia zwierzęcego.
Jak dużo białka powinienem spożywać dziennie?
To zależy od twoich celów, stylu życia i czynników metabolicznych. Dobrym początkiem dla osoby trenującej są 2g białka na kilogram beztłuszczowej masy ciała.
Jestem wegetarianinem, czy mogę stosować suplementy kazeinowe?
Tak, suplementy kazeinowe są świetnym źródłem białka dla osób, które unikają spożywania białek pochodzenia zwierzęcego.
Czy mogę po prostu pić mleko zamiast kupować suplementy kazeinowe?
Tak, ale jeśli chodzi o cenę bardziej opłaca się używanie czystego suplementu kazeinowego, ponieważ mleko zawiera inne składniki odżywcze, jak węglowodany i tłuszcze.