DOŁADUJ BATERIE…

Najlepsza strawa, by nabrać energii na cały dzień!!!

poniedziałek, 26 Czerwiec 2017


Jajko ugotowane na twardo…Zawierające zaledwie 80 kalorii, jedno przepełnione białkami jajko ugotowane na twardo może zaspokoić twój apetyt na wiele godzin. Poddani badaniu ochotnicy zachowali wyższy poziom sytości oraz zadowolenia przez trzy do czterech godzin po spożyciu śniadania zawierającego dużo protein i mało węglowodanów niż po posiłku zawierającym niewiele protein i sporo węglowodanów. Ponieważ trawienie białek trwa dłużej niż trawienie węglowodanów, potrafi nas nasycic i pozwala utrzymać stały poziom energii. Po za tym jajko jest wygodne w jedzeniu, a przygotowanie jednego jajka na twardo trwa około 10 minut. Gdy nadejdzie czas na zjedzenie jednego, posyp je papryką, pieprzem i solą, a następnie wyciśnij na nie odrobinę soku z cytryny do smaku.


Jagody… Po lunchu zjedz filiżankę jagód. W jednym kubeczku tych owoców znajduje się tylko 80 kalorii i zero tłuszczu, a na dodatek wyostrzą twoją koncentrację na pozostałą część popołudnia. Jagody są jednym z pokarmów najbardziej bogatych w przeciwutleniacze. Zawarte w nich związki chemiczne walczą z uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki i wywołują rozrost nowych komórek mózgowych. Możesz również zastanowić się nad zamianą popołudniowej kawy na szklankę soku z jagód.



Gorzka czekolada…Jeśli twojemu popołudniowemu spadkowi energii towarzyszy stres, sięgnij po kawałek gorzkiej czekolady, która powoduje uwolnienie endorfin poprawiających nastrój. Czekolada wpływa również na serotoninę, czyli neuroprzekaźnik o działaniu uspokajającym. Obfitujące w flawonoidy, te kawałki rozkoszy mają moc przeciwutleniaczy, które pozwalają zwalczać uszkodzenia komórek powodowane przez wolne rodniki oraz pomagają w obniżaniu ciśnienia krwi. Jednak podjadaj ją w sposób kontrolowany. Ogranicz się do jednej lub dwóch kostek gorzkiej czekolady.



Owoce cytrusowe…Jeśli czujesz, że za chwilę zaśniesz na biurku, powąchaj pomarańczę. Wąchanie owoców cytrusowych powoduje zwiększenie przytomności umysłu. A później zjedz owoc. Jego naturalne cukry zostaną strawione w ciągu 30 minut, dzięki czemu dostarczą ci szybkiej i długotrwałej energii. Owoce zawierają błonnik oraz inne węglowodany złożone, które zapewniają energię na dłużej niż cukierek bez błonnika. Dodatkowo, zjedzenie połowy grejpfruta przed posiłkiem może pomóc w utracie wagi. Ciesz się grejpfrutem przecinając go na pół, wbijając się łyżeczką w miąższ i dodając do poszczególnych cząstek owocu pół filiżanki serka wiejskiego.