DODAJ SMAKU DO POTRAW…

DODAJ SMAKU DO POTRAW…

DODAJ SMAKU DO POTRAW… 300 465 FitNow - treningi personalne


3. CynamonCynamon jest dla ciebie dobry na tak wiele sposobów, że nie jesteśmy w stanie zmieścić tego wszystkiego w jednym artykule. Jest przyprawą uniwersalną, która dodaje głębi i smaku zarówno do potraw słodkich jak i pikantnych. Ma naturalne właściwości antybakteryjne i konserwujące, co oznacza, że może pomóc zablokować rozwój bakterii i spowolnić psucie się żywności. Liczne badania wykazały, że pomaga obniżać poziom cholesterolu LDL i regulować poziom cukru we krwi u osób cierpiących na cukrzycę typu 2.
Jedno z badań wykazało, że spożywanie zaledwie pół łyżeczki cynamonu każdego ranka pomogło osobom z zapaleniem stawów. W ciągu kilku dni doświadczyli znaczącej ulgi w bólu. Jest także skutecznym antykoagulantem, wzmacnia funkcje poznawcze i redukuje proliferację komórek nowotworowych białaczki i chłoniaka.
Jeśli chcesz czerpać korzyści zdrowotne z tej starożytnej przyprawy, warto poświęcić trochę czasu i pieniędzy, by odszukać „prawdziwy cynamon” lub cynamon cejloński, który wykorzystywany jest podczas badań. Standardowy cynamon często produkuje się z innej odmiany, która choć ma oczywiście pewne korzyści dla zdrowia, to nie ma ich tak wiele, jak cynamon cejloński.

4. Kolendra Niektórzy z nas po prostu nienawidzą smaku kolendry. To nie jest kwestia gustu, lecz według naukowców niektórzy z nas mają genetyczne predyspozycje, dzięki którym niektóre rośliny smakują jak mydło. Dla reszty z nas jest to istotna przyprawa, bez której smak kuchni tajskiej byłby po prostu niekompletny.
Niezależnie od tego po której stronie się znajdujesz, potencjał zdrowotny listków kolendry jest niezaprzeczalny. Podobnie jak cynamon, ma silne działanie przeciwzapalne oraz jest naturalnym konserwantem dla żywności, który chroni przed salmonellą. Pomaga zwalczać wszystkie rodzaje infekcji i zakażenia. W dłuższej perspektywie może pomóc także obniżyć poziom cholesterolu, nudności, zredukować obrzęk i zmniejszyć dotkliwość skurczów menstruacyjnych.
Wadą, która sprawia, że wiele ludzi trzyma kolendrę z dala od kuchni jest to, że kupione gałązki często więdną i pokrywają się jakby śluzem, pozornie w ciągu jednej nocy. Na szczęście istnieje kilka sposobów, by to naprawić. Gdy wrócisz ze sklepu do domu, natychmiast umyj kolendrę i owiń pędy w mokry ręcznik papierowy.
W ten sposób będą się trzymać przez ponad tydzień. Możesz też zamrozić kolendrę, lecz tylko po uprzednim blanszowaniu. Inną opcją jest zrobienie i zamrożenie pesto z kolendry.

5. Imbir Korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania większości przypraw mogą realizować się tylko w dalekiej perspektywie czasu. W przypadku imbiru jest inaczej, jego działanie możesz poczuć od razu.
Jeśli cierpisz na chorobę lokomocyjną, ktoś może ci polecić tabletki imbirowe, herbatę lub kandyzowany imbir. Nauka potwierdza tego typu porady, ponieważ imbir zwalcza nudności, podrażnienia żołądka i biegunkę. Z tego powodu często zalecany jest dla kobiet cierpiących na poranne mdłości.
Imbir hamuje wytwarzanie i syntezę prostaglandyn, czyli hormonów drażniących zakończenia nerwów, wywołując ból i gorączkę w organiźmie. Ten trop doprowadził naukowców do badań, które sugerują, że imbir może być skuteczny w zmniejszaniu bólów menstruacyjnych i migren.
W sklepach imbir jest dostępny w postaci korzeni, w formie suszonej lub (co polecam najbardziej) w formie pasty bądź puree. Jest dobrym dodatkiem do każdego dania smażonego, a także wspaniale sprawdza się w marynatach do kurczaka, łososia, wieprzowiny czy steków wołowych. Możesz także spróbować dodać go do sałatki, by stworzyć coś zupełnie nowego!
Proste… Łatwe… Smaczne!!!!