DOBRANA PARA…

Czy tabletka to twój jedyny przyjaciel?

czwartek, 3 Maj 2018

4)Migdały (Tryptofan) + morele lub daktyle (magnez) = Lepszy sen
Tryptofan jest aminokwasem egzogennym, który działa jako prekursor serotoniny – substancji działającej uspokajająco – i może zostać przetworzony w melatoninę (hormon regulujący sen), która stymuluje nasz relaks. Magnez zwalcza stres i jest konieczny dla prawidłowego funkcjonowania metabolizmu, regulacji bicia serca, a także wspiera utrzymywanie normalnego funkcjonowania mięśni/nerwów.

5)Białka serwatki + Mleko odtłuszczone (wapń) + Ciemna czekolada (arginina) = Utrata wagi
Badania pokazują, że białka serwatki poprawiają skład ciała poprzez zmniejszanie ilości tkanki tłuszczowej oraz uczucia głodu w porównaniu z innymi pokarmami bogatymi w białko jak soja czy kazeina. Nabiał zawiera białka serwatki i wapń, a takie połączenie może zmniejszać ilość tkanki tłuszczowej. Podczas niedawno przeprowadzonych badań okazało się, że miłośnicy czekolady mieli niższy indeks masy ciała niż osoby, które nie jedzą czekolady (oczywiście w rozsądnych ilościach i raczej gorzką czekoladę).

6)Imbir + Oliwa z oliwek Extra Virgin = Zmniejszony ból i stany zapalne
Gingerole to przeciwzapalne związki chemiczne znajdujące się w imbirze, które zapobiegają powstawaniu cytokin, czyli substancji sprzyjających stanom zapalnym. Oliwa z oliwek extra virgin działa jak naturalny środek przeciwzapalny oraz jak niektóre leki przeciwbólowe. Oleokantal znajdujący się w oliwie z oliwek zmniejsza ilość jednego z enzymów powodujących stany zapalne.

7)Nasiona szałwii hiszpańskiej (kwasy tłuszczowe omega 3) + Płatki owsiane (błonnik) = Zdrowsze serce
Diety bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 i przeciwutleniacze zmniejszają stany zapalne, które są powiązane z podwyższonym ryzykiem wystąpienia chorób przewlekłych takich jak cukrzyca czy choroby serca. Lepki błonnik znajdujący się w płatkach owsianych zwiększa utratę kwasu żółciowego, co powiązane jest z niższym poziomem trójglicerydów – rodzaju tłuszczów znajdujących się w olejach roślinnych i produktach pochodzenia zwierzęcego. Niskie poziomy tego tłuszczu pomagają zwiększać utratę wagi i obniżyć ryzyko wystąpienia chorób serca.

8)Domowy popcorn (błonnik) + pistacje (białko) = Najlepsza przekąska energetyczna
Węglowodany pochodzące z w 100% pełnego ziarna dadzą ci mnóstwo energii, która wystarczy na pewien czas. Jedną z najlepszych opcji jest zwykły popcorn – w 100 procentach naturalne i nieprzetworzone ziarno. Popcorn ma więcej polifenoli (substancji przeciwutleniających) niż owoce i warzywa, dzięki czemu jest on idealną przekąską. To białka, a nie tłuszcze, aktywują komórki, które sprawiają, że nie śpisz i pomagają ci spalać kalorie. By zwiększyć ilość energii i długość koncentracji, połącz pełne ziarno z białkiem. Zwłaszcza z dobrym źródłem aminokwasu tyrozyny, które zwiększa ilość produkowanej dopaminy – neuroprzekaźnika niezbędnego do zachowania czujności mózgu. Porcja zawierająca 25 g pistacji może dostarczyć 70 mg tyrozyny.