DIETA WODNA… to nic nowego

Stosuj bez ograniczeń, aż do osiągnięcia zaplanowanej wagi.

czwartek, 3 Styczeń 2019

Woda jest podstawowym składnikiem organizmu człowieka, a jej niedobór może spowodować poważne zaburzenia. Jednocześnie organizm nasz nie jest przystosowany do gromadzenia i przechowywania zapasów wody. Pozostaje zatem stałe i systematyczne uzupełnianie jej poziomu. Woda jest również bardzo pomocna w diecie odchudzającej.

Działanie wody

Woda w procesie odchudzania odgrywa kluczową rolę. Oczyszcza organizm z toksyn, ułatwia przemieszczanie się treści pokarmowej, wchłanianie składników odżywczych i zapobiega zaparciom. Ale ma do spełnienia także inne ważne zadanie. Otóż woda jest znakomitym… oszukiwaczem głodu. Jeżeli w organizmie występuje niedobór wody, mózg otrzymuje sygnał podobny do tego, jaki wysyłany jest przy niedoborze składników odżywczych. Mózg przetwarza go błędnie na uczucie głodu, wskutek czego zamiast uzupełnić zapas płynów, sięgamy po jedzenie. Częste popijanie małymi łyczkami oszukuje głód.

Oczyszczanie organizmu, a jednocześnie uzupełnienie poziomu wody po przerwie nocnej zapewni szklanka wody z dodatkiem soku z cytryny, wypijana na czczo, zaraz po wstaniu z łóżka. Dawka naturalnej witaminy C, zawartej w soku, dodatkowo działa wzmacniająco.

Oczywiście mowa o wodzie mineralnej, bez cukru i innych dodatków. Czysta woda nie zawiera kalorii, podczas gdy wody smakowe są bombami kalorycznymi i raczej szkodzą, a w najlepszym wypadku nie wspomagają odchudzania.

Wypicie wody 20-30 minut przed posiłkiem spowoduje, że zjemy mniej, a tym samym dostarczymy organizmowi mniej kalorii. Wspomniane wcześniej popijanie wody niewielkimi łykami pomoże dotrwać do następnego posiłku.

Dieta wodna

Dieta wodna to nic innego, jak właśnie takie popijanie wody. Powinna ona być niegazowana i zawierać zestaw mikroelementów, jak wapń, sód, potas i magnez, i być chłodna. Ma to również znaczenie w procesie odchudzania, bowiem organizm, ogrzewając wodę, zużywa więcej energii. Oprócz wody mineralnej można pić herbatę zieloną, owocową, czerwoną i słabą kawę.

Przeciętna ilość wody, jaką powinien wypijać dorosły człowiek, to 2 – 2,5 litra na dobę. Można w miarę dokładnie obliczyć dobowe zapotrzebowanie, mnożąc ciężar ciała w kilogramach przez 40. Otrzymamy wynik w mililitrach. Dobowa dawka wody dla człowieka ważącego 60 kg wynosi zatem 2400 ml, czyli 2,4 litra. Nie należy przekraczać wskazanej dawki, gdyż szkodliwy jest zarówno niedobór, jak i nadmiar wody. Niedobór uniemożliwia odżywienie wszystkich komórek mięśniowych z uwagi na zmniejszoną objętość krwi, natomiast nadmiar powoduje rozcieńczenie i zwiększenie jej objętości, co obciąża serce. Nadmierna ilość wody w organizmie w skrajnych przypadkach może także doprowadzić do obrzęku mózgu, który często kończy się śmiercią.