DIETA DLA DŁUGOWIECZNOŚCI…

Wskazówki żywieniowe i 15 najlepszych produktów, które sprawią, że poczujesz się lepiej!

czwartek, 28 Marzec 2019

Białka są również powiązane z metabolizmem i zdolnością ciała do spalania tłuszczu. Wielu ludzi nie ma pewności ile białek powinni zjadać dziennie. Wewnętrzna część dłoni jest dobrą miarą wielkości porcji.

Zdrowe tłuszcze…
By zyskać pełen posiłek, musisz dodać do niego zdrowe tłuszcze, jak: ser, oliwa z oliwek, orzechy i nasiona. W jedzeniu śródziemnomorskim stosuje się przeważnie tłuszcze nienasycone (te dobre tłuszcze) składające się z jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych jak omega 3, 6 i 9 oraz CLA. Odpowiedni rodzaj tłuszczu pomoże ciału w spalaniu tkanki tłuszczowej oraz zapewni ochronę przed rakiem, cukrzycą i chorobami serca. Średnia wielkość porcji tłuszczu nie powinna być duża (około 1 łyżka na posiłek x 4-5 posiłków dziennie), ponieważ tłuszcze zawierają dużo kalorii (9 kalorii na 1 gram). Postaraj się dodawać oliwę z oliwek do sałatek lub polewać nią ser feta. Są to dwie pyszne i odżywcze opcje.

Każdy może to zrobić, tobie również się uda!
Przeciętny Polak żyje tylko 70 lat. Jeśli przekroczyłeś już 30, oznacza to, że przeżyłaś już prawie połowę czasu danego ci na ziemi. Niedawne badania starzenia się zostały przeprowadzone na małpach i sugerowały, że stosowanie diety zawierającej o 30% mniej kalorii niż zwykle może zapobiegać chorobom wiązanym z wiekiem i w związku z tym wydłużyć życie. Wielu ludzi ma problem z redukcją przyjmowanych kalorii o 30%. W takich przypadkach pomocne są suplementy, jak Resveratol, który znajduje się w czerwonym winie i teoretycznie zwiększa efekty diety z ograniczoną ilością kalorii. Należy wykonać większą ilość badań, by określić czy ograniczenie spożywanych kalorii jest dobrym sposobem na przedłużenie sobie życia, ale nim zostaną one przeprowadzone, codziennie dodawaj do swojej diety produkty mające działanie zapobiegające starzeniu, a z pewnością pomoże ci to dłużej cieszyć się zdrowiem i pełną sprawnością fizyczną.

Zapobiega starzeniu Zwiększa uczucie sytości / zmniejsza apetyt Zmniejsza ilość tłuszczu i/lub utrzymuje mięśnie
Jogurt (zmniejszona ilość tłuszczu lub bez tłuszczu)
Ryby
Jajka
Sok z czerwonych winogron lub wino
Owoce cytrusowe
Jagody
Zielone warzywa liściaste
Orzechy
Oliwki
Oliwa z oliwek
Pełne ziarna
Woda
Zielona herbata
Czerwone, pomarańczowe lub żółte warzywa
Naturalny proszek kokosowy