Cztery najlepsze suplementy dla kobiet…

Zwiększ wydajność kardio i naładuj się energią...

sobota, 7 Listopad 2020

  KOFEINA… Co to jest? Kofeina to stymulant znany najbardziej na świecie dzięki temu, że występuje naturalnie w ziarnach kawy i w liściach herbaty.
Dlaczego jest taka świetna dla kobiet?  Oczywiście, wszystkim nam przydałaby się filiżanka kawy, żeby obudzić się rano, ale kofeina ma znacznie więcej właściwości niż samo stymulowanie. To jedna z najlepiej przebadanych substancji ergogenowych i pokazano, że jest efektywna w zwiększaniu siły mięśniowej, wytrzymałości mięśni i w poprawianiu skupienia. Szczególne korzyści kofeiny dla kobiet to jej zdolność to powstrzymanie spadku kognitywnego, który pojawia się wraz z wiekiem, jak odkryto w badaniach przeprowadzonych w 2010 roku przez The Journal of Alzheimer’s Disease (badania nie wykazały takiego działania ochronnego u mężczyzn). To badanie popiera wyniki badań przeprowadzonych w 2007 roku przez francuskich naukowców, które ujawniły podobne neuroochronne korzyści kofeiny u kobiet. W końcu, badania przeprowadzone na Harvardzie w 2011 roku, w których sprawdzano wyniki kobiet przez 20 lat, sugerują, że u kobiet, które spożywały najwięcej kofeiny (głównie z kawy i herbaty) ryzyko wystąpienia depresji było 20% mniejsze niż u kobiet, które spożywały mało kofeiny lub wcale. Wcześniej opublikowane badania z Harvardu również ujawniały niewielkie powiązanie pomiędzy spożyciem kofeiny, a zmniejszonym ryzykiem raka piersi. Może to być spowodowane zdolnością kofeiny do zmniejszania poziomu estrogenu, jak odkryto w National Institutes of Health, prawdopodobnie poprzez wyższy poziom globuliny wiążącej hormony płciowe (SHBG).
Jak przyjmować suplement? Przyjmuj 100 – 200 mg kofeiny dziennie, najlepiej rano i przed treningami. Chociaż kawa może być dobrym sposobem na poranne pobudzenie i dostarczenie korzyści zdrowotnych, kofeina w formie suplementu (głównie odwodniona kofeina) zapewnia prawdziwe korzyści.

WAPŃ… Co to jest? Wapń jest minerałem pełniącym wiele funkcji w organiźmie, od zdrowia kości po napinanie mięśni.
Dlaczego jest taki świetny dla kobiet? Wydaje się, że to nic nowego, ponieważ wiele kobiet stara się dostarczać mnóstwo wapnia dla zdrowia kości. Jest ważny, ale nie sugerujemy go dla zdrowia kości. Utrata tłuszczu, mówisz? Oczywiście, być może istnieją powiązania pomiędzy przyjmowaniem wapnia i poziomem tkanki tłuszczowej, ale zarówno zdrowie kości, jak i poziom tłuszczu to dwie korzyści, które mężczyźni również czerpią z wapnia. Prawdziwym powodem, dla którego sugerujemy przyjmowanie wapnia jest coś, czego mężczyźni nie uzyskają – zmniejszone dolegliwości związane z PMS-em. Kilka badań pokazuje związek między przyjmowaniem wapnia i PMS-em, czyli im więcej wapnia przyjmujesz, tym łagodniej będziesz przechodzić PMS. Jedno z badań przeprowadzonych przez irańskich naukowców sugeruje, że kobiety cierpiące na nasilone objawy PMS, które przyjmowały 500 mg wapnia dwa razy dziennie przez 3 miesiące, zauważyły znaczne zmniejszenie zmęczenia, zmian apetytu i depresji w porównaniu z kobietami, które przyjmowały placebo.
Jak przyjmować suplement? Każda kobieta powinna zażywać 1000 – 1200 mg wapnia dziennie niezależnie od tego, czy cierpi na PMS. Najlepiej przyjmować przynajmniej dwie dawki dla lepszego wchłaniania. By jeszcze bardziej wzmocnić wchłanianie wapnia, przyjmuj każdą dawkę z 12,50 – 50 mikrogramów witaminy D. Niedawne badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Massachuesetts wykazały, że przyjmowanie witaminy D powiązane jest ze zmniejszeniem ilości objawów PMS, chociaż prawdopodobnie dzieje się tak ze względu na zwiększoną ilość przyjmowanego wapnia.