CO JEST NIE TAK Z ŻYWNOŚCIĄ BEZ TŁUSZCZU I CUKRU?

Nie daj się nabrać!!!

środa, 27 Sierpień 2014

Niestety koncerny spożywcze wykorzystują naszą naiwność. Nowoczesny marketing sprawia, że sprzedawane produkty wydają się być maksymalnie zdrowe i wspierające utratę zbędnych kilogramów. Niestety prawda jest taka, że celem każdego z nich jest zarobek. Tak naprawdę nie mają na sercu ogólnego dobra...

Produkty przedstawione poniżej tylko udają zdrowe, lecz rzeczywistość jest zupełnie inna…

1. Jogurty bez tłuszczu… Na rynku pojawia się coraz więcej produktów „0%”. Oczywiście, że jogurt to ważny składnik diety i należy dopasować jego spożycie do indywidualnego celu, lecz jogurty „0% tłuszczu” mogą w efekcie spowolnić twoje postępy.
Problem z takim jogurtem jest taki, że nadal zawiera on cukier. Ponieważ wyeliminowany został tłuszcz, jogurt stracił smak. Wiele firm dodaje więc do jogurtów słodki smak, by uzupełnić jego brak.
Co więcej, wiele z takich jogurtów zawiera dodatkowe zagęszczacze, które są szkodliwe, na przykład skrobię modyfikowaną.

2. Dietetyczna cola… Cola dietetyczna nie zawiera kalorii, dlatego wiele osób przebywających na diecie myśli, że jest idealnym napojem, gdy mają ochotę na coś słodkiego. Pomimo faktu, że nie zawiera w składzie kalorii, cola light naładowana jest chemikaliami, które mogą sprawić, że czujesz się wzdęty, boli cię głowa, a w konsekwencji zwiększa się ryzyko zapadalności na choroby serca i inne problemy zdrowotne.
Ludzie, którzy regularnie piją napoje dietetyczne, często mają zwiększony apetyt na słodycze. Jeśli całymi dniami myślisz tylko o zjedzeniu czekolady, zdecydowanie trudniej jest ci utrzymać zdrową dietę.

3. Chipsy bez tłuszczu… Kto będąc na diecie nie tęskni za słonymi, chrupiącymi, pysznymi chipsami? Nawet jeśli ulegniesz pokusie, to nie wybieraj tych bez tłuszczu. Przecież tłuszcz trzeba czymś zastąpić, więc do produkcji używa się zamienników tłuszczu.
Zamienniki tłuszczu tworzy się przez dodanie węglowodanów (maltodekstryna, polidekstroza itp.), chemicznych zamienników kwasów tłuszczowych jak Olestra (oleista substancja powstała podczas przemiany scharozy), lub białek. Mają one mniej kalorii i sprawiają, że chipsy nadal są smaczne, a czasem nawet lepiej wyglądają.
To, czy zamienniki tłuszczu są złe, nie zostało udowodnione naukowo, jednak wiele osób skarży się na problemy żołądkowe po ich spożyciu. Olestra nie jest trawiona ani wchłaniana, a także dodatkowo hamuje wchłanianie witamin A, D, E i K. Możliwe są więc braki tych witamin, jeśli spożywasz ten związek w dowolnej konstystencji.
Lepiej zdecydować się na zwykłe chipsy. Są to węglowodany proste, które powodują jedynie skok glukozy we krwi, a następnie głód. Jeśli musisz jeść chipsy, pokrój bataty w cieniutkie plasterki i upiecz je sam.