SUSHI – ALTERNATYWA NA LUNCH?

SUSHI – ALTERNATYWA NA LUNCH?

SUSHI – ALTERNATYWA NA LUNCH? 1550 641 FitNow - treningi personalne

Czy trzeba zrezygnować z sushi?

Sushi nie jest złym pomysłem na lunch czy inny posiłek. Trzeba tylko wiedzieć, co wybierać, a czego powinno się unikać.

Zrezygnujcie z:

  • Wszystkiego, co smażone, szczególnie tempury, która jest smażona na głębokim tłuszczu.
  • Potraw z marynatą teriyaki i japońskim majonezem. W obu przypadkach, do sosów dodaje się bardzo dużo cukru.
  • Sałatek z wodorostów. Wiele z nich nie jest przygotowywana na miejscu. Jeśli nie macie pewności, czy sałatki są robione na zamówienie ze świeżych produktów, czy kupowane w dużych ilościach od producenta, lepiej ich unikać. Mogą zawierać duże ilości glutaminianu sodu.
  • Edamame i produktów z soi. Jedzenie soi od czasu do czasu nie jest szkodliwe, ale objadanie się potrawami z miso czy sosem sojowym nie jest zdrowe. Produkty sojowe często zawierają dużo soli, a poza tym większość produkowanej na świcie soi jest modyfikowana genetycznie.
  • Klasycznego sosu sojowego. Wbrew pozorom istnieje wiele odmian sosu sojowego. Jeśli cierpicie na nietolerancję glutenu, zrezygnujcie z klasycznego sosu sojowego, bo do jego produkcji używa się pszenicy. Dobrym wyjściem jest sięganie po sos tamari, który powininen być produktem z ograniczona ilością glutenu.

Co wybierać?

  • Częściej wybierajcie sashimi. To pokrojone kawałki ryby lub mięsa z dodatkiem wasabi, rzodkwi i przypraw.
  • Poproście i zwinięcie maki bez dodatku ryżu. Pomoże to ograniczyć ilość węglowodanów.
  • Jeśli istnieje możliwość, wybierajcie mniej oczyszczony ryż, np. dziki.
  • W restauracjach serwujących wyłącznie ryżowe sushi oddzielajcie część ryżu lub wybierzcie nigiri.
  • Pamiętajcie o źródle białka. Zamawiajcie zestawy z tuńczykiem lub łososiem.
  • Kupujcie sushi tam, gdzie jest wielu klientów. Duże obroty świadczą o świeżych produktach.
  • Zamawiajcie wyłącznie świeże sałatki z wodorostów. Te morskie rośliny to dobre źródło witamin, minerałów, błonnika i białka.
  • ORAZ NAJWAŻNIEJSZA KWESTIA DOTYCZY SAMYCH RYB.  RYBY Z DZIKIEGO POŁOWU TO JEDYNA ALTERNATYWA ZDROWEGO SUSHI.  UNIKAJCIE RESTAURACJI SERWUJĄCYCH RYBY KARMIONE PASZĄ.