5 PORAD DIETETYCZNYCH NA LATO…

Jak przygotować plan odżywiania dla utraty tłuszczu?

piątek, 13 Marzec 2015

3. Podejmuj mądre decyzje względem produktów mlecznych… Wiele osób, zwłaszcza tych, którzy wyznają styl życia Paleo, unika wszelkiego rodzaju produktów mlecznych. Chociaż wyeliminowanie produktów mlecznych jest jednym ze sposobów na schudnięcie, nie jest ono konieczne, by osiągnąć cel.
Według badań, niskotłuszczowe, wysokobiałkowe produkty mleczne mogą przyspieszyć spalanie tłuszczu trzewnego. W badaniu oceniano całkowitą utratę tkanki tłuszczowej, oraz masy beztłuszczowej ciała u dwóch grup spożywających tą samą ilość kalorii. Jedyna różnica polegała na tym, że jedna grupa jadła jogurt, a druga nie. Badacze zauważyli zarówno większą utratę tłuszczu, jak i mniejszą utratę masy beztłuszczowej ciała w grupie, która jadła jogurt.
Wybierając produkty mleczne, decyduj się raczej na jogurty naturalne, a nie owocowe, które niestety przepełnione są cukrem…. Jeśli wybierasz produkty niskoenergetyczne i utrzymujesz się w granicach swojego zapotrzebowania kalorycznego, powinieneś zobaczyć postępy.

4. Kontroluj spożycie błonnika… Błonnik stanowi ważny element zdrowej diety, ponieważ pomaga zrównoważyć głód i spowolnić uwalnianie węglowodanów w organiźmie. Jednak zbyt duża ilość błonnika może skutkować uczuciem przepełnienia i nudności, a dodatkowo może również powodować rozciągnięcie żołądka, co sprawia, że wyglądasz o wiele mniej szczupło, niż w rzeczywistości. Ogólne zalecenia to 38g błonnika dziennie dla mężczyzn poniżej 50 roku życia i 30g dla mężczyzn po 50-ce. Dla kobiet, liczby te wynoszą odpowiednio 25 i 21g. Jeśli nie jesteś w stanie osiągnąć takich ilości, staraj się zwiększać je stopniowo, powiedzmy o 5g dziennie.

5. Zwracaj uwagę na kalorie… By upewnić się, że podążasz we właściwym kierunku, powinieneś regularnie oceniać postępy. Jeśli uważasz, że nie chudniesz tak szybko i sprawnie jak chcesz, może powinieneś przyjrzeć się spożyciu kalorii, albo jakości treningów. Dokonywanie okresowych i odpowiednich obniżeń spożycia kalorii w miarę jak będziesz tracić wagę jest niezbędne, by utrzymać postęp. Jednocześnie powinieneś czasem pozwolić sobie na coś „zakazanego” , by pomóc „zresetować” swoje ciało i przyspieszyć utratę tłuszczu. Dieta, która nie uwzględnia małych zmian jest skazana na niepowodzenie.
Jeśli wprowadzisz te zasady do swojej diety i spędzisz trochę czasu na siłowni, powinieneś niebawem dostrzec pozytywne zmiany w swojej sylwetce .