4 NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W DIECIE NA MASĘ…

Skoryguj proste pomyłki...

wtorek, 24 Styczeń 2017

W przeciwieństwie do większości osób, ty akurat pragniesz przybrać na wadze, a nie schudnąć. I oczywiście chodzi o tkankę mięśniową. Robisz to na własną rękę i nie zawsze masz pewność, czy stosujesz odpowiednią dietę? Poznaj 4 najczęstsze błędy i sprawdź co powinieneś poprawić w swoim jadłospisie...

1 BŁĄD: zaprzestanie liczenia kaloriiNajpowszechniejszy błąd to zrezygnowanie z liczenia spożytych kalorii. Ludzkie ciało nie jest laboratorium chemicznym i nigdy nie jest tak, że to co dostarczymy to spalimy lub wykorzystamy w idealnej ilości. Ale podczas rozbudowywania mięśni trzeba zachować odpowiednią nadwyżkę kaloryczną. Przykładowo, jeśli odpowiednio trenujesz, ale przyrost masy jest nieduży to powinieneś zwiększyć energię pochodzącą z diety o np. 200 kcal. Jeśli nie liczysz kalorii to jest to raczej niemożliwe…

2 BŁĄD: produkty pozbawione wartości odżywczychKolejny błąd to pozwalanie sobie na coraz częstsze grzeszki. To, że „robisz masę” nie oznacza, że możesz wrzucać do swojego brzucha śmieciowe jedzenie. Zjadając cheeseburgery lub pizzę na obiad z pewnością staniesz się cięższy, ale za sprawą tłuszczu, nie mięśni. Zwiększ swoje posiłki, ale w mądry sposób. Ugotuj więcej ryżu do obiadu, wsyp więcej płatków do owsianki. Niezdrowe jedzenie sprawi, że będziesz żałować.

3 BŁĄD: niedopasowanie żywienia do treningówBy osiągnąć maksymalne rezultaty musisz zadbać o odpowiednią dawkę składników we właściwym czasie. Potrzebujesz paliwa, by wykonać trening, w przeciwnym razie się wyniszczysz. Burczący brzuch to z pewnością nic dobrego dla Twojego ciała, ale zbyt pełny żołądek utrudni prawidłowe wykonanie ćwiczeń. Chcąc się rozrosnąć musisz wcześniej zaplanować swój dzień i żyć według obranego planu.

4 BŁĄD: przesadzanie z makroskładnikamiOstatni błąd to popadanie w skrajności. Wiele osób obcina tłuszcze ze swojej diety, chcąc uzyskać większą masę beztłuszczową, inni ograniczają węglowodany. Niektórzy z was wierzą, że stosując dietę ubogowęglowodanową, ale bogatą w białka osiągną wymarzoną sylwetkę. Niestety jest to dalekie od prawdy. Węglowodany są ważne, szczególnie w posiłkach około treningowych. To one dostarczą energię potrzebną do wykonania ćwiczeń, a potem przyspieszą regenerację.

PodsumowanieSkorygowanie tych 4 błędów wniesie ogromne zmiany i przyczyni się do uzyskania lepszych rezultatów. Teraz, pewny, że masz właściwy plan dietetyczny możesz kontynuować swoją pracę nad sylwetką i zdrowiem. Jeśli masz wątpliwości zgłoś się do CENTRUM TRENINGOWEGO I PORADNI DIETETYCZNE FITNOW