10 NATURALNYCH ENERGETYZERÓW…

Znaczenie dobrych produktów...

wtorek, 8 Listopad 2016

      Trenujesz dla lepszej formy i zdrowia? Zacznij też zdrowo się odżywiać! Ćwiczysz, bo chcesz być zdrowszy, sprawniejszy czy lżejszy o kilka kilogramów. Ale przypomnij sobie, co się dzieje, gdy ćwiczysz głodny.


Jak prędko siły i ochota do treningu – opuszczają cię? Zapewne po kilku, kilkunastu minutach. Dlatego, nawet jeśli masz sporą nadwagę, nie możesz rezygnować z jedzenia, ale wybieraj to najbardziej wartościowe, nie zawierające pustych kalorii oraz przyspieszajęce przemianę materii.
Bierz napęd z węglowodanów – nic im nie dorówna, jeśli chodzi o szybkie dostarczenie organizmowi energii. Jest to jednak działanie krótkotrwałe – stężenie cukru spada, gdy zostaje on spalony w komórkach. Zaczynasz wtedy odczuwać zmęczenie.

Oto lista 10 Energetyzerów, dzięki którym staniesz się szybszy, szczuplejszy i odbudujesz siły w zawrotnym czasie…


KAWA…Biegacze uwielbiają filiżankę kawy przed wyścigiem. Badania pokazują, że kofeina zawarta w kawie może poprawić wytrzymałość fizyczną i biegnie się lżej. Podobnie w przypadku ćwieczeń na siłowni, wypita na pół godziny przed treningiem stymuluje organizm do pracy. Najlepsza forma to czarna i najlepiej bez dodatku cukru. Oczywiście można też spróbować zielonej herbaty, ma podobne działanie.


IMBIR… Po ciężkim treningu ból mięśni to satysfakcja o ile nie jest nie do zniesienia. Sposobem, aby zmniejszyć uciążliwy ból jest pół łyżeczki startego imbiru (najlepiej świeżego, lub w formie pudru), spożyty po treningu zmniejsza dolegliwości o 25%. Powodem na to są zawarte w nim gryzące substancje chemiczne; gingerolu, zingeronu i citralu. Działa również korzystnie na procesy trawienia i łagodzi bóle. Najlepiej pić z herbatą (dodać kilka plasterków) lub używać do marynowania mięsa.


JABŁKA… Polecamy jedno jabłko dziennie. Zawarta w nich kwercetyna wspomaga metabolizm i zwiększa wytrzymałość. W jednym z badań dowiedziono, że rowerzysta wspomagany suplementem z kwercetyny pokonał dystans o 13% dłuższy niż wcześniej. Chociaż trzeba by było jeść mnóstwo jabłek dla tej samej dawki kwercetyny co stosowanej w badaniach, to jednak jabłko jest dobrym wyborem wspomagającym długie biegi i przejażdżki rowerowe.


SOK POMIDOROWY… Jeśli jesteś fanatykiem spinningu powinnieneś pić sok pomidorowy codziennie. Jego uzdrawiający składnik likopen (przeciwutleniacz) pomoże w odbudowie zniszczonych komórek i wchłonie szkodliwe związki z organizmu. Wynik – będziesz gotowy na spinning następnego dnia jak nowonarodzony.