DZIEŃ 25

środa, 14 lutego 2018


 

trener: Sebastian Szadowski                 

 

Przewodnik Dla Początkujących
Dzień 4
Czym jest Cardio i dlaczego warto to robić?

Słowo " cardio " to skrót od " układu krążenia (ang. cardiovascular),  termin używany do układu krążenia , składający się z serca i naczyń krwionośnych w organizmie.
Mówiąc "robie cardio", rozumiemy wykonywanie ćwiczeń wytrzymałościowych.  Wykonywane są przy dłuższych odcinkach czasu , sprawiając, że serce bije szybciej, pompując więcej krwi, przenosząc tlen i substancje odżywcze do komórek.

W skrócie-  SERCE, jest najważniejszym mięśniem w naszym ciele a benefit wykonywania ćwiczeń kardio m.i.n. to:
– Cardio pomaga schudnąć
– Silniejszy układ krążenia dostarcza więcej składników odżywczych 
– Cardio obniża ciśnienie krwi
– Cardio utrzymuje mózg młodszy
– Cardio usprawnia myślenie
– Cardio może złagodzić depresję
– Cardio może poprawić swój sen
– Cardio zwiększa gęstość kości

Bez wątpienia, podnosząc prace serca podczas ćwiczeń cardio, czerpiemy mnóstwo benefitów.  
Aczkolwiek, pomimo tego że ćwiczenia cardio wykonujemy tylko z ciężarem ciała, złe wykonywanie może przynieść ze sobą konsekwencje w formie uszczerbku na zdrowiu.

BIEGANIE:  
-Jeżeli twoim celem jest zrzucenie 15kg lub więcej, nie rekomenduje biegania gdyż obciążenie stawów może być zbyt duże co może w konsekwencji skończyć się kontuzją.
-Dobieraj obuwie w wyspecjalizowanych sklepach dla biegaczy.  Nie daj się nabrać na zakup taniego obuwia.  Większość ludzi ustawia stopy pronując lub supinując. 30-50zł miesięcznie  zapewni tobie najlepsze zabezpieczenie dla kostek, kolan i bioder.

JAK DOBRAĆ OBUWIE – CZYTAJ TUTAJ

ORBITREK:
Jeżeli jesteś początkujący, masz sporą nadwagę, masz słabą kondycję lub nie wiesz gdzie zacząć, orbitrek może być Twoim rozwiązaniem.  

ROWER STACJONARNY:
Podobnie jak orbitrek, rower stacjonarny jest zalecany dla osób ze sporą nadwagą lub tych z potrzebą oszczędzania stawów.