Dzień 9

wtorek, 6 lutego 2018


 

trener: Angie Michałowska                  

Mamy do wyboru niezliczoną ilość treningów kardio. Dodatkowo trenując ulubione dyscypliny sportowe jak np; bieganie lub pływanie, dla polepszenia wyników musimy wprowadzić treningi czasowe, interwałowe, symulacje wyścigu, itp.
Nasze cele są nieco inne…Przede wszystkim pracujemy nad spaleniem tkanki tłuszczowej. Dlatego podczas treningu kardio, nie interesuje nas spalanie glikogenu (potocznie znanego jako cukier gromadzony w naszym ciele będący paliwem dla mięśni). Naszym priorytetem jest maksymalne wykorzystanie tłuszczu jako paliwa napędowego. By tego dokonać, recepta jest prosta…
DŁUGIE WOLNE KARDIO

A więc dlaczego DŁUGIE WOLNE KARDIO, a nie na przykład 10 min tabaty, lub 20min – 30sekundowych sprintów na bieżni z 90-sekundową przerwą? Szybko i klarownie tłumaczę… Na siedem dni w tygodniu, 5 dni przeznaczasz  na treningi, z których trzy są mocnymi dniami trenigów siłowych. Podczas treningów siłowych, oczywiście palimy tłuszcz, lecz głównie używamy glikogenu jako paliwa napędowego.  
Wykonując DŁUGIE WOLNE KARDIO, maksymalizujemy utylizacje tłuszczu, zostawiając (a raczej oszczędzając) glikogen na dni treningu siłowego.  

TRENING KARDIO – INTENSYWNOŚĆ;

Biegając, pływając, jeżdżąc na rowerku, musimy upewnić się że spalamy maksymalną możliwą ilość kalorii, pozostając w strefie aerobowej. Aby uprościć tłumaczenie – największą ilość kalorii pochodzących z tłuszczy spalamy, gdy nasze serce pracuje pomiędzy 60-70% maksymalnej wydolności pracy serca.
Tą strefę można odnaleźć poprzez prostą formułkę (220- wiek) x 0.60 (oczywiście zakresem jest 0.60-0.70)
W przypadku kobiety 30-letniej, strefa aerobowa wachałaby się pomiędzy 114 a 133 uderzeń na minutę.

TRENING KARDIO – CZAS TRWANIA;

Jak widać z nazwy, nasz trening kardio powinien być "DŁUGI". Ja osobiście dzielę ludzi na dwie grupy.
Grupa nr 1- kocha wykonywać trening kardio
Grupa nr 2- byłaby najszczęśliwszą osobą na świecie, jeśli nie musiałyby wykonać nawet 1 minuty ćwiczeń kardio w życiu.

 

Recepta dla wszystkich należących do Grupy nr 1.

Wykonujesz 45-75min wybranego ćwiczenia kardio w dni treningowe oznaczone "KARDIO".

Recepta dla wszystkich należących do Grupy nr 2.

Wykonujesz 35-45min wybranego ćwiczenia kardio w dni treningowe oznaczone "KARDIO".