MANIA BEGANIA NA BIEŻNI…

MANIA BEGANIA NA BIEŻNI…

MANIA BEGANIA NA BIEŻNI… 300 455 FitNow - treningi personalne

Fakt czy Fikcja? Bieganie na wzniesieniach buduje zabójcze mięśnie pośladków i rzeźbi nogi ?
Bieganie na wzniesieniach na bieżni to świetny sposób na budowanie siły oraz tonowanie mięśni nóg. Ale jeśli chodzi o rzeźbienie mięśni nóg i osiąganie tego „napakowanego” wyglądu, siły i tonu – samo bieganie nie wystarczy. Musisz spalać więcej kalorii i obniżyć ilość tkanki tłuszczowej, aby mięśnie stały się widoczne. Bieganie na wzniesieniach to idealny sposób na zwiększenie ilości kalorii spalanych w ciągu treningu oraz utrzymanie zawyżonego metabolizmu po tym jak zejdziesz z bieżni. Każdorazowe zwiększenie nachylenia bieżni o jeden procent zwiększa ilość spalanych kalorii od czterech do piętnastu procent, w zależności od twojej wagi, tempa i wydajności poruszania się.
Pytanie Czytelniczki:
Często pojawia się u mnie syndrom napięcia przyśrodkowej strony piszczeli około dziesięć minut po rozpoczęciu biegania. Gdy pojawia się ból, nie mogę biegać wydajnie i muszę skrócić swój trening. Zdarza się to niezależnie od tego czy biegam na chodniku czy na bieżni. Co może być tego powodem i jak mogę temu zapobiegać?
Odpowiedź:
Syndrom napięcia przyśrodkowej strony piszczeli powiązany jest z kilkoma wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami. Czynniki zewnętrzne to bieganie po nierównych powierzchniach, wbieganie i zbieganie ze wzniesień, zbyt gwałtowne zwiększenie intensywności treningu, nieodpowiednie buty lub powierzchnia do biegania. Czynniki wewnętrzne to nadmierna pronacja, napięcie mięśnia brzuchatego łydki, słaby korpus, brak równowagi mięśniowej lub waga ciała. Inne przyczyny podobnego bólu, które w pierwszej kolejności powinnaś wykluczyć, to wysiłkowy zespół ciasnoty międzypowięziowej i zmęczeniowe złamanie kości. Jeśli cierpisz z powodu przewlekłego bólu, udaj się do lekarza. Jeśli został już u ciebie zdiagnozowany syndrom ciasnoty międzypowięziowej (MTSS), terapia ruchowa polegająca na rozciąganiu mięśni brzuchatych łydki, wzmacnianie przedniego mięśnia łydki, wykonywanie ćwiczeń korpusu, zabiegi oraz masaż tkanek głębokich mogą pomóc. Dodatkowo, udaj się do specjalistycznego sklepu z butami, Sklep Biegacza i poproś sprzedawcę o pomoc w znalezieniu odpowiednich butów dla twojego typu stopy.